פטריות על גבי הציפורניים בכף הרגל

מניעת הדבקות והתפשטות פטרת בציפורניים

אין כמעט דבר מתסכל כמו לקבל פטרייה בציפורן בעקבות ביקור בבריכה ציבורית או במלתחות. פטרת הציפורניים יכולה להיות מעיקה ומתישה בדרך ההתמודדות שלה. ובכל דרך טיפול שנבחר אם בכדורים, משחות או לייזר זמן הטיפול ייקח כמה שבועות או חודשים תלוי בהתפתחותה של הפטרייה. טיפול בפטרייה הינו טיפול אשר דורש מחויבות וכן הפסקה של הטיפול יכולה לגרור את הישארותה של הפטרייה תחת הציפורניים שלנו זמן רב. לכן, כאשר מגיע הפטרייה לביקור אצלכם בציפורניים תעשו הכל כדי למנוע את התפשטותה והדבקתה בציפורניים אחרות.

מה הם זיהומים פטרייתיים?

זיהומים פטרייתיים בציפורן לעיתים ישפיעו על כל חלקי הגוף. פטרת לרוב תהיה נוכחת על כל הגוף לצד חיידקים שונים. כאשר הפטרת גדלה האדם אשר סובל ממנה עשוי לפתח גם זיהומים שונים. פטרת ציפורניים הינה זיהום פטרייתי שמשפיע בעיקר על הציפורניים. זיהומים פטרייתיים כאלה לרוב נוטים לקרות עם הזמן ולכן לא נשים לב בהתפתחותה של פטרת הציפורניים עד שהיא תהיה משמעותית ומורגשת.  

זיהום פטרייתי שקורה כתוצאה מפטרת בציפורניים שלנו

פטריות לרוב נוצרות משליב של לחות, חושך וחום. כך שסוג הסביבה המתאים עלול לגרור גם להתפתחותה של פטרת הציפורניים. לרוב הפטרת תהיה מורגשת על ידי גירוד בכף הרגל ובציפורניים וגזזת שעלולה לגרור לזיהומים חמורים בהמשך. פטריות זיהומיות אשר נמצאות בגוף עלולות לעבור מאחד לשני. לכן, במידה ואתה נמצא במגע ישיר עם אדם שיש לו פטרייה זיהומית הפטרייה עלולה לעבור גם אליך. בכך היא מתפשטת ועוברת מאדם לאדם. לכן, במידה והיית אחרי אדם שיה לו פרטת ציפורניים במלתחות הציבוריות סיכוי רב שתידבק ממנו.

כיצד עובד אופן התפשטותה של פטרת הציפורניים?

על ידי קביעה של האקדמיה האמריקנית לדרמטולוגיה נקבע שזיהומים פטרייתיים עלולים להשפיע יותר על בהונות הרגליים משום שהנעליים הסגורות יוצרות את הסביבה הלחה והחמה אשר מאד אידיאלית להתפשטות פטרת הציפורניים. בסלוני היופי השונים יש לשים לב ולשאול איך צוות המקום מחטא את הכלים בהם הוא משתמש ובאיזה תדירות הוא עושה זאת. במידה והמכשירים כמו גוזזי ומשפיי הציפורניים אינם מחוטאים כמו שצריך פטרת הציפורניים עלולה לעבור בצורה מהירה מאד בין הלקוחות וליצור מגיפה של פטרת ציפורניים. 

כיצד נדע שאכן מדובר בפטרת ציפורניים?

היום קיימים מגוון רחב של זיהומים שעלולים להשפיע על הציפורניים יכולים אנו לחשוב שמדובר בפטרת ציפורניים, ולאחר מכן להשתמש בתרופות ותכשירים לפטרת ציפורניים בעוד לא מדובר באמת בפטרת ציפורניים. לכן, אבחנה זאת תיעשה אך ורק על ידי רופא.

לרוב, הרופא ייקח דגימה מהציפורן וייבחן אותה תחת מיקרוסקופ לצורך אישור. לעיתים הרופא ישלח את הדגימה גם לבדיקת מעבדה לצורך זיהוי וניתוח נכון ומעמיק של הפטרייה.

באיזה דרכים ניתן לטפל בפטרת ציפורניים?

לרוב הרופאים אינם ממליצים ליטול מוצרים שמגיעים ללא מרשם מרופא משום שאינם מספקים את התוצאה הרצויה ועלולים לעיתים רק להחמיר את המצב בשל טיפול לא מתאים ומתן זמן נוסף לפטרייה להיווצר ולהתחזק. לרוב הרופא ירשום תרופות שניתן לקחת אותם דרך הפה לצורך העלמת הפטרת. תרופות כמו טרבינאפין ועוד. ישנם טיפולים אחרים נגד פטרת הציפורניים כמו לק נגד פטריות המיועד לציפורניים. ייתכן וטיפולים אלו יידרשו עבור המטופל לזמן ממושך כחודש עד חצי שנה תלוי בסוג הפטרייה, גורם הדלקת, מידת הזיהום ועוד פרמטרים שונים שיקבעו את זמן ואופן הטיפול המתאים. 

מה הם השינויים הפשוטים שאנו יכולים לעשות לצורך מניעתה של היווצרות פטרת בציפורניים שלנו?

אחד הטיפולים אשר בעזרתם ניתן לצמצם ואף למנוע את היווצרותה של פטרת הציפורניים הוא על ידי הקפדה של קציצת ציפורניים וניקיונם היומיומי, בעזרת דרכים אלו נוכל למנוע את התפשטותה של הפטרייה. נוסף על כך יש להימנע מפגיעתו של העור סביב הציפורן. כאשר אנו נמצאים זמן רב וממושך בסביבה לחה או רטובה מומלץ לעטות כפפות שעשויות מגומי למען הפרדת הלחות מהציפורן.

ישנן שיטות נוספות אשר ניתן לעשות כדי למנוע את היווצרותה של פטרת הציפורניים, שיטות כמו:

1. שימוש בצורה קבועה בספריי או אבקות נגד פטריות.

2. שטיפתם של הידיים אחרי שנגענו בציפורניים נגועות.

3. ייבושם הקפדני של הרגליים לאחר יציאה מהמקלחת במיוחד בין הבהונות.

4. מניעה מטיפולי מניקוד פדיקור בסלונים אשר אינם מבצעים חיטאו מקצועי בכלים בהן הם משתמשים.

5. לצורך מניקור פדיקור השתמשו בכלים אישיים אשר דאגתם לנקותם בצורה יסודית.

6. הימנעות מהליכה יחפה במקומות ציבוריים.

7. השתדלו להפחית את השימוש בציפורניים מלאכותיות.

האם ישנם סיבוכים לטווח הארוך?

התשובה היא כן, חלק מהאנשים שסובלים מפטרת ציפורניים תהליך הריפוי הזיהומי עלול היות מורכב עבורם וסבבו הראשון של התרופות יכול כלל לא להשפיע. זיהום בציפורן לא יכול להירפא עד שציפורן חדשה תגדל אשר הווירוס אינו קיים כלל תחתיה.

אך גם לאחר שהציפורן גדלה ללא כל ווירוס הפטרייה יכולה לשוב. במקרים נדירים הנזק עלול להיות בלתי הפיך עבור הציפורן ולעיתים יהיה הצורך בהסרתה.

הסיבוכים שעלולים לקרות הינם:

1. צמיחה חדשה של הזיהום.

2. אובדן של הציפורן לצמיתות.

3. שינויי גוונה של הציפורן.

4. התפשטות הזיהום למקומות שונים בגוף ולעיתים אפילו לדם.

5. התפתחותה של דלקת העור כתוצאה של חיידקים.

לסיכום

פטרת ציפורניים היא דבר מתיש ושעלול להשפיע המון על חיינו. גילוי מוקדם וטיפול הולם יכולים למנוע מהפטרייה להגיע למקומות אחרים בגוף אשר יכולים לגרום לבעיות רציניות. לצורך כך, אל תדחו את הטיפול ההולם בפטרייה פן היא תלווה אתכם זמן רב.

Write a comment

דילוג לתוכן