רופא בוחן כף רגל של מטופל עם זכוכית מגדלת

טיפול בפטרת בציפורניים

טיפול בפטרת בציפורניים כל מה שצריך לדעת

לא רוצה לטפל בפטרת הציפורניים שלך? אולי זה לא כואב, והציפורניים הצהובות והעבות לא מפריעות לך. אולי אתה חושב שזה ייעלם מעצמו.

אבל פטרת הציפורניים לא חולפת מעצמה. ואם אתה לא מטפל בזיהום זה, יש סיכוי שהוא יכול להחמיר. זה יכול להתפשט לציפורניים אחרות או דרך גופך. וזה עלול לגרום לכאב כשאתה הולך. אולי כרגע אתה לא ממש מרגיש את זה, משום שהפטרת בציפורניים שלך עוד במצב התחלתי, אבל בהמשך אתה עומד לסבול מזה ברמות שעוד לא הכרת. מתחיל לחשוש? אל תדאג, למזלך, יש מספר דרכים לטפל בזה. להלן מבט על מה שתוכל לנסות לעשות בדרך למציאת הפתרון.

פטרת ציפורניים היא מצב שכיח שמתחיל כנקודה לבנה או צהובה מתחת לקצה הציפורן או הציפורן. ככל שהזיהום הפטרייתי הולך ומעמיק, פטרת הציפורניים עלולה לגרום לציפורן שלך להתעבות ולהתפורר בקצה. זה יכול להשפיע על מספר ציפורניים במקביל או על ציפורן אחת בודדה.

אם מצבך קל ולא מפריע לך, יתכן שלא תזדקק לטיפול. חשוב להיות עם האצבע על הדופק באופן שוטף, ולהבין האם המצב נשאר קל, או שמא הוא מתפתח לכדי מצב שכבר מצריך טיפול. אם פטרת הציפורניים שלך כואבת וגורמת לציפורניים מעובות, יש צעדים לטיפול עצמי ותרופות שעשויות לעזור. אך גם אם הטיפול מצליח, פטרת הציפורניים חוזרת לעיתים קרובות. נושא המעקב הוא בלתי נפרד מהעניין, שכן גם מצב קל עלול להפוך למצב קשה, וחוסר בקרה על ההתפתחויות עלול להוביל לכדי מצב קשה שכבר לא יכול להנות מפתרון הולם.

פטרת ציפורניים נקראת גם אוניצ’ומיקוזיס. כאשר פטרייה מדביקה את האזורים שבין אצבעות הרגליים לעור כפות הרגליים שלך, זה נקרא כף רגל של אתלט (tinea pedis).

מה גורם לציפורניים פטרייתיות, ומה חלק מגורמי הסיכון?

אצל אנשים נורמליים ובריאים, זיהומים פטרייתיים של הציפורניים נגרמים לרוב כתוצאה מפטרייה שגדלה באזורים לחים ורטובים. מקלחות משותפות, כמו אלו בחדר הכושר או בריכות השחייה, הם מקורות נפוצים. בנוסף, סלוני ציפורניים המשתמשים בסניטציה לא מספקת של מכשירים (כמו קוצץ, וגיגיות רגליים) ומגורים עם בני משפחה שיש להם פטרת ציפורניים מהווים גם גורמי סיכון. ספורטאים הוכחו כרגישים יותר לפטרת הציפורניים. יש להניח כי הדבר נובע מנעילת נעליים הדוקות ומיוזעות.

קשישים ואנשים הסובלים ממצבים מסוימים של מחלות נמצאים גם הם בסיכון גבוה יותר. כל דבר הפוגע במערכת החיסון שלך יכול לגרום לך להידבק בפטרת. אלה כוללים מצבים כמו איידס, סוכרת, סרטן, פסוריאזיס, או נטילת תרופות מדכאות חיסון כמו סטרואידים.

באופן כללי, חשוב להבין שאנשים שסובלים מפטרת בציפורניים הם לא בהכרח אנשים לא היגיינים, אלא אנשים שהנסיבות בחיצוניות הובילו אותם לכדי קבלת הפטרת. מהסיבה הזו חשוב להקפיד על שטיפה וצחצוח תדירים של כפות הרגליים, באופן שיוכל לשמור עליהן נקיות מזיהומים שונים, ופטרת בציפורניים ביניהם.

האם ציפורניים פטרייתיות מדבקות?

אמנם אתה חייב להידבק בפטרייה ממקום כלשהו, ​​אך היא אינה מדבקת מאוד. פטרת ציפורניים שכיחה עד כדי כך שמציאת יותר מאדם אחד במשק בית שסובל מכך זה לא יותר מצירוף מקרים. זה יכול להיות מועבר מאדם לאדם אך רק במגע אינטימי מתמיד.

בכל מקרה, גם כאשר מדברים על ציפורניים פטריתיות שאינן מדבקות בצורה חריפה, במידה והיית נוכח בקרבת אדם שיש לו פטרת בציפורניים – כדאי להקפיד כפליים על שמירת ההיגיינה האישית שלך.

מהם תסמינים וסימנים של פטרת ציפורניים?

למרות שבדרך כלל פטרת ציפורניים היא דאגה קוסמטית בעיקר, ישנם חולים אשר חווים כאבים ואי נוחות. תסמינים אלו עשויים להחמיר עקב סוגי נעליים שונים, פעילות גופנית וגיזום לא נכון של הציפורניים.

בהתחלה, יתכן שתראה רק כתם לבן או צהוב מתחת לציפורן שלך. עם הזמן זה מתפשט ויכול להפוך את כל הציפורן שלך להיות צבועה בלבן, צהוב, ירוק או שחור.

הציפורן שלך עשויה להתעבות ועלול להיות קשה לחתוך אותה. אנשים רבים מבחינים כי הציפורן שלהם מתחילה להסתלסל או להינתק. בנוסף, יכול להיות שהיא תהפוך לשבירה ומתפוררת כשאתם נוגעים בה.

מדובר כאן כמובן על מצבים חמורים ביותר, שכן אין הדבר תקין לא לבריאות שלך ולא להתנהלות שלך בחיי היום יום. הציפורניים, כמו יתר החלקים בגוף שלנו, אמורות להיות עמידות ובמצב תקין, שלא מעמיד אותך בפני סיכון בריאותי מכל סוג שהוא.

קל להתעלם מדלקות ציפורניים פטרייתיות בהתחלה, מכיוון שאתה לא סובל מכאבים. אבל אם לא מטפלים, זה עלול להזיק ולהפעיל לחץ כלשהו על האזור. אם זיהום נהיה מספיק גרוע, הוא יכול להקשות על ההליכה.

טיפול בפטרת בציפורניים, אם כן, הוא לא פחות מחובה עבורך, וממש לא כדאי להתעכב איתו למועד שעלול להיות כבר מאוחר מדי.

באילו בדיקות משתמשים אנשי מקצוע בתחום הבריאות כדי לאבחן ציפורניים פטרייתיות?

בדיקה גופנית בלבד הוכחה כשיטה לא אמינה לאבחון פטרת ציפורניים. ישנם מצבים רבים שיכולים לגרום לציפורניים להראות פגומות, כך שאפילו רופאים מתקשים. למעשה, מחקרים מצאו שרק כ- 50% מהמקרים של הופעת ציפורניים לא תקינה נגרמו כתוצאה מפטרייה. לכן כמעט תמיד יש צורך בבדיקת מעבדה. חברות ביטוח מסוימות אף עשויות לבקש אישור בדיקת מעבדה לאבחון בכדי שיכוסו תרופות נגד פטריות.

דוגמת ציפורן מתקבלת על ידי גזירת ציפורן הרגליים או על ידי קידוח חור בציפורן. חתיכת ציפורן זו נשלחת למעבדה בה היא יכולה באמצעות צביעה, גידול בתרבית או בדיקת PCR (כדי לזהות את החומר הגנטי של האורגניזמים) לזהות נוכחות של פטריה.

הבדיקה הסטנדרטית עשויה לקחת עד שישה שבועות כדי להשיג תוצאה, אך ניתן להשתמש ב- PCR לזיהוי החומר הגנטי הפטרייתי, אם קיים, ביום אחד בערך. עם זאת, בדיקה זו אינה בשימוש נרחב בגלל העלות הגבוהה שלה. אם תוצאה של ביופסיה שלילית מלווה בחשד קליני גבוה, כמו ציפורניים שחוקות, בעלות סימני צבע, מעובות וכו’, זה מצדיק בדיקה חוזרת בגלל שכיחותן של תוצאות שליליות שקריות בבדיקות אלה.

לרוב התרופות המשמשות לטיפול בפטרת ציפורניים יש תופעות לוואי, לכן אתם רוצים לוודא במה אתם מטפלים.

אילו מומחים מטפלים בפטרת ציפורניים?

ישנם כמה רופאים שיכולים לספק טיפול בפטרת ציפורניים. נותן הטיפול העיקרי שלך, רופא עור או פודיאטר יכול לטפל בפטרת ציפורניים. כל אחד מהרופאים הללו יכול לספק אבחנה נכונה ולרשום תרופות ספציפיות לזיהום פטרייתי. רופא עור או מומחה לכף הרגל (podiatrist) עשוי לגלח את השכבה העליונה של הציפורן או אפילו להסיר חלק מהציפורן.

איך להיפטר מפטרת ציפורניים?

שמירה על ציפורניים גזוזות וקצרות יכולה לעזור להפחית את כמות הפטרייה בציפורניים ומומלצת מאוד. זה גם מספק הקלה בכאב כאשר הציפורניים המעובות גורמות לכאבים הקשורים ללחץ.

באופן מסורתי, משחות ותרופות מקומיות יעילות פחות נגד פטרת ציפורניים מאשר תרופות דרך הפה. הסיבה לכך היא שהציפורניים קשות מכדי שתרופות חיצוניות יחדרו.

זה גם מסורבל לדבוק בשימוש בתרופה מקומית. לעתים קרובות, תרופות אלה דורשות יישומים יומיומיים במשך פרק זמן של עד שנה כדי לראות תוצאות. אחד היתרונות העיקריים של הטיפול המקומי הוא הסיכון המינימלי לתופעות לוואי חמורות בהשוואה לטיפול דרך הפה.

לטיפול אנטי פטרייתי דרך הפה יש שיעור ריפוי גבוה, תלוי בתרופות. זה יכול לקחת תשעה עד 12 חודשים כדי לבדוק אם זה עבד או לא, מכיוון שזה לוקח זמן עד שהציפורן גדלה. גם כאשר הטיפול עובד, הפטרייה עשויה לחזור. נכון לעכשיו, טיפול נגד פטרייה דרך הפה נחשב לטיפול הטוב ביותר בפטרת ציפורניים בגלל שיעורי הריפוי הגבוהים יותר ומשך הטיפול הקצר יותר בהשוואה לטיפול מקומי.

ישנם מספר טיפולים חדשניים שעדיין נבדקים:

טיפול בלייזר או טיפול פוטודינמי – משתמשים בטכניקות המשתמשות באור על הציפורן.

שימוש בזרם חשמלי כדי לסייע בספיגת תרופות מקומיות נגד פטריות בציפורן.

שימוש בלכה מיוחדת לציפורניים המשנה את המיקרו אקלים של הציפורן כדי לגרום לכך שהפטרייה לא תוכל לגדול באזור: אם זה עובד, יתכן שזו דרך לא יקרה לטפל בבעיה זו בעתיד.

אחת הדרכים להיפטר באופן סופי מפטרת ציפורניים היא באמצעות ניתוח. טיפול כירורגי כולל הסרת ציפורניים. עם זאת, לעיתים קרובות זה מספק הקלה זמנית בלבד, והישנות שכיחה אלא אם כן משתמשים במקביל בתרופות נוגדות פטרייה נוספות (דרך הפה או מקומיות). עם זאת, ייתכן שיהיה צורך בהסרה כירורגית כאשר הציפורן המושפעת קשורה לגורמים אחרים כמו טראומה או זיהום.

מהי הפרוגנוזה של ציפורניים פטרייתיות?

ריפוי פטרת ציפורניים יכול להיות קשה והטיפול יכול לארוך עד 18 חודשים. הישנות מחלה וזיהום מחדש נפוצים. ניסיון להסיר או לשנות את גורמי הסיכון שלך, במידת האפשר, הוא חיוני למניעת זיהום מחדש. אנשים הסובלים ממחלות רפואיות שמגבירות את הסיכון לפטרת ציפורניים יכולים להתקשות אפילו יותר במיגור הפטרייה.

לא קיבלת טיפול בפטרת בציפורניים בזמן? אתה עלול לשלם על זה ביוקר

פטרת בציפורניים היא דבר שמפריע הן מבחינה אסתטית והן מבחינת ההתנהלות בחיי היום יום שלך. אם אתה אוהב להסתובב בחוץ כשאתה נועל סנדלים או כפכפים, תגלה שפטרת בציפורניים גורמת לך להימנע מחשיפת כף הרגל שלך בציבור. בנוסף, פטרת בציפורניים עלולה להוביל לכאבים לא נעימים, ולכן פעולות פשוטות כמו הליכה או ריצה עלולות להיפגם בעקבותיה.

נוסף על כל אלו, חוסר בטיפול בפטרת בציפורניים בקרב אנשים חולי סכרת, עלול להוביל לכך שתתרחש אצלם הפרעה בזרימת הדם לאיזור, כמו גם יאפשר חדירה של חיידקים וזיהומים פנימה, אל תוך גופו של החולה. משום שכך, חולי סכרת צריכים להקפיד שבעתיים על טיפול בפטרת בציפורניים, על מנת שהבעיה הקלה באופן יחסי לא תמצא את עצמה מתדרדרת לכדי בעיה חמורה ביותר.

איך בוחרים את איש המקצוע שיבצע טיפול בפטרת בציפורניים?

לא מעט אנשי מקצוע מציעים היום טיפול בפטרת בציפורניים, שעושה שימוש במגוון כלים, חומרים ואביזרים על מנת להוביל אל עבר התוצאות הטובות ביותר. ההיצע הוא גדול, ולכן הבחירה בין אנשי המקצוע השונים לא תמיד מתאפשרת. לכן, ריכזנו לך כמה טיפים שיקלו עליך בבחירת איש המקצוע שיבצע טיפול בפטרת בציפורניים שממנה אתה סובל.

טיפ מספר 1 – ניסיון בתחום

הניסיון של איש המקצוע מעיד לא מעט על היכולות והכישורים שלו. ככל שאיש המקצוע צבר יותר ניסיון לאורך השנים, ככה הוא יוכל להשתמש במגוון המיומנויות שהניסיון שלו הקנה לו. בסופו של דבר, כל מה שאתה תצטרך לעשות זה פשוט להנות מהתוצאות הטובות של הטיפול.

טיפ מספר 2 – הכשרה והסמכה

אנשי מקצוע יש לא מעט, אבל לא כולם רכשו את הידע שלהם במקומות שידועים בתור מקומות טובים מספיק. רק איש מקצוע שרכש את הידע, ההשכלה וההכשרה שלו במקומות שידועים בתור מקומות מובילים בתחום, יוכל להביא לידי ביטוי את הידיעות שלו בזמן הטיפול.

טיפ מספר 3 – המלצות על איש המקצוע הן הדבר החשוב ביותר

אין חכם כבעל ניסיון, זהו משפט שכולנו מכירים, ולכן קבלת המלצות על איש המקצוע שבו אתם מתכננים לבחור היא חשובה ביותר. ככל שתאספו יותר המלצות על איש המקצוע, בין אם מאנשים שאתם מכירים ובין אם מרחבי האינטרנט, ככה תוכל להבטיח שאתה נכנס כאן לדרך עם אדם שיודע מה הוא עושה ואיך להוביל לתוצאות מעולות.

טיפול בפטרת בציפורניים עם ד"ר אנדי קרף – לעשות את זה כמו שצריך

אנדי קרף ד"ר לפודיאטריה הוא פודיאטור מנתח, שמחזיק בכל הידע, המיומנויות והכישורים על מנת להעניק לך טיפול בפטרת בציפורניים. אם אתה מחפש את איש המקצוע הטוב ביותר בתחומו, ד"ר אנדי קרף הוא בדיוק בשבילך.

דילוג לתוכן