טיפול טבעי ביבלות בכף הרגל

טיפול טבעי ביבלות בכף הרגל – המדריך המלא

יבלת היא למעשה נגיף המכונה בשם Human Papilloma Virus. במצב התקין, הוירוס שוכן על העור ואינו מתבטא בצורה הנראית לעין רגילה, יבלת כנגע עורי בצורה המוכרת לנו, היא תוצאה של חדירת וירוס זה אל תוך העור.

יבלות עשויות להציק, להטריד, להוות מפגע אסתטי ואף להקשות על ההליכה במקרים בהם הן מתפתחות בכף הרגל.

כיצד ניתן לטפל ביבלות באופן טבעי? המדריך המלא עם כל האפשרויות הטבעיות לסילוק הוירוס הנגיפי מהעור – לפניכם.

כיצד מתפתחת יבלת?

וירוס נגיפי זה חודר לעור דרך שריטות, חבלות, פצעים והוצאת גוף זר דרך העור. במקרים אלו הוירוס חודר לתוך תאי עור מה שגורם להתפתחות היבלת. זו למעשה סוג של תגובת העור לטראומה של חדירת הוירוס פנימה.נ גיף הפפילומה גורם להתרבות תאי עור בכמות גבוהה. לרוב נגיף זה תוקף בעלי מערכת חיסונית חלשה או ספורטאיים.

בנוסף, התפתחות יבלת עשויה ליבות כתוצאה משפשוף חוזר של עצם מסוים בעור (כגון בנעילת נעליים חדשות בהן הרגל מעט דחוקה). במקרה זה ההמלצה היא לבצע רוטציה בנעילת הנעליים: לנעול יום אחד סוג נעל מסוים וביום שלאחריו סוג נעל נוסף. השינוי בין זוגות הנעליים ימנע את הישנות השפשוף ויאפשר את מניעת התפתחות היבלת במקום.

מהם סוגי היבלות המוכרות בעולם הרפואה?

יבלת שטוחה

יבלת זו היא חלקה ושטוחה יותר מסוגי היבלות האחרים וכן קטנה יותר ביחס לאחרות, אולם היא נוטה להופיע בכמויות גדולות.

יבלת פלנטרית

יבלת בכף הרגל. משמעות המילה Plantar בלועזית הינה: "של כף הרגל". יבלות אלו נוטות להתפשט אל תוך העור כתגובה ללחץ המופעל בשעת דריכה על כף הרגל.

יבלת תת ציפורן

יבלת המופיעה סביב הציפורניים. יבלת זו אופיינית לבעלי הרגל של כסיסת ציפורניים או למרבים להתעסק בעור סביב הציפורן.

מולוסקום

מולוסקום הינה ויראלית המדבקת באמצעות מגע, זו אינה קשורה לנגיף המוזכר לעיל וצורת הטיפול בה שונה.

שיטות טיפול טבעיות ביבלות ויראליות

שיטות טבעיות עשויות להוות מענה ולהציע פתרון אופטימלי ליבלות ויראליות בצורותיהן השונות.

נציין שיש לבצע בדיוק את הפעילות ולנהוג עקביות בשיטה. לעיתים הפתרון נמצא ממש בהישג ידכם בצורת צמח מזין שעשוי לחזק את המערכת החיסונית שלכם במלחמה מול הנגיף.

תרופות סבתא לטיפול ביבלות ויראליות

  • סודה לשתייה – סודיום ביקרבונט מכיל תכונות אנטי ויראליות ומהווה תכשיר מצויין לבעיות עור שונות, בעיות עיכול ומחלות נוספות. עבור טיפול ספציפי ביבלות ויראליות יש לה השפעה מעולה. צורת השימוש: ערבבו סודה לשתייה וחומץ/מים ומרחו את הנוזל על הנגע העורי לפחות פעמיים ביום.
  • לימון – הלימון אף הוא מבורך בתכונות אנטי ויראליות ולכן מומלץ לטפל ביבלות באמצעות מריחה של מיץ לימון מספר פעמים ביום על האזור הפגוע, כך ניתן להגיע להקלה מהירה עד לריפוי היבלת.
  • תפוח אדמה – כן כן, לירק העמילני הזה תכונות אנטי בקטריאליות ואנטי ויראליות מוכחות. על מנת להילחם ביבלות, חיתכו תפוח אדמה לשני חלקים ושפשפו את צידו הפנימי על אזור היבלת. חזרו מיד יום על הפעולה.
  • בצל – הבצל, כמרכיב הידוע בחשיבותו הבריאותית מסייע מאוד לחיזוק המערכת החיסונית. השרו את הבצל בקערה עם מלח בישול למשך לילה אחד ומרחו את הנוזל על פני היבלת באמצעות צמר גפן. יש לחזור על הפעולה מדי יום.
  • שום – שום נחשב ללוחם יעיל ביבלות. הוא מחזק את המערכת החיסונית כשהוא מרכיב במאכלים שונים וכן מאפשר את ריפוי היבלת בצורה הבאה: יש לרסק שן שום, להניח את רסק השום על היבלת ולעוטפה בתחבושת למשך לילה שלם. פעולה זו יש לבצע במשך מספר לילות עד לקבלת תוצאות משופרות.
  • מים חמים – השריית כפות הרגליים במים חמים עשויות לגרום לריכוך העור ולמיגור הבקטריות. מומלצת טבילת רגליים בקערת מים בטמפרטורה גבוהה אך לא מדי גבוהה – למניעת כוויות. להגברת היעילות, הוסיפו למים מלחים או מינרלים.

דמיון מודרך ככלי לטיפול ביבלות

הגישה ההוליסטית הרואה בגוף ובנפש חלקים אינטגרליים המשפיעים זה על זה, מציעה שיטת טיפול מודעת המשתמשת בחשיבה ככלי טיפול יעיל.

טיפול מודרך ניתן לעשות באופן עצמאי על ידי הרפיית הגוף וחשיבה על היעלמות היבלות באופן בו הרוח נושאת אותן אל הים או שהן נלקחות אל העננים. בנוסף, ניתן לפקוד על היבלות מילולית לעבור. דיבורים ומחשבות אלו גורמים לחיזוק המערכת החיסונית ומשפיעים לטובה על ריפוי הנגע העורי.

יש לתת אמון בשיטה ולבצע אותה בצורה מדויקת על מנת ליהנות מתוצאות אפקטיביות.

טיפול בדיקור סיני 

ריפוי יבלות ויראליות, קצב ההחלמה וההתמודדות עם הנגיף קשורה בהכרח למידת חוסן המערכת החיסונית. דיקור סיני מחזיר את האיזון לאזור כף הרגל הפגוע ומסייע בשיקום כף הרגל. בנוסף, הדיקור מסייע להרגעת הגוף ולמניעת תחושת אי נוחות.

טיפול ביבלות באמצעות צמחי מרפא

קיימות בשוק הרפואה הטבעית פורמולות העשויות ממגוון צמחי מרפא לשימוש חיצוני ופנימי לזירוז תהליכי החלמה של יבלות ויראליות הצמחים, בעלי תכונות אנטי דלקתיות ואנטי ויראליות המסייעות לשיקום האזור הנגוע.

תוספי מזון לטיפול ביבלות ויראליות

ניתן להתייעץ עם מומחה תזונה טבעית להרכבת תפריט מאוזן הכולל תוספי מזון ייעודיים לצורך איזון הגוף ושיקום מערכת החיסון.

משחות מבוססות תמציות צמחים

ניתן למרוח משחות ייעודיות הנרקחות בצורה טבעית ללא תוספת כימיקלים לשיקום תאי עור נגועים ולהרגעת האזור.

אמצעי מניעה טבעיים להיווצרות יבלות ויראליות

הטיפול הכי טוב כידוע, הוא טיפול מנע. ניתן לבצע פעילויות למניעת יבלות ויראליות בצורה טבעית על מנת שלא לסבול מהנגע המטריד והבלתי אסתטי:

הקפידו על היגיינה באזור כף הרגל

הצטיידו בכפכפים נקיות על מנת שלא לדרוך על רצפה חשופה באזורי רחצה ציבוריים. החליפו גרביים מדי יום למניעת הצטברות מזהמים.

השרו את הרגליים במים פושרים

פעולה זו עשויה למנוע את התקשות עור כף הרגל.

בחרו בנעל אופטימלית

יש לבחור נעל נוחה, איכותית שאינה ודחקת את כף הרגל ואינה יוצרת חיכוך ושפשוף בעור. נעל פשוטה ובלתי איכותית עשויה ללחוץ על כף הרגל ולגרום לחיכוך חוזר – פעולה שבהרבה מן המקרים מעודדת התפתחות יבלות.

פלסטרים לטיפול ביתי ביבלות ויראליות

קיימים בשוק פלסטרים להסרת יבלות וכן רפידות מרככות להפחתת כאב ורפידות סיליקון למניעת עומסים על כריות כף הרגל.

לסיכום: יבלות ויראליות – הטיפול הטבעי

המושכל הראשון שלנו בטיפול ביבלות ויראליות הוא לפנות לטיפול בלייזר ובחנקן נוזלי, אולם, לא חבל לפנות לאפיקים אלו אם ממש בהישג יד ניתן לטפל באמצעים טבעיים המתמקדים בטיפול הבעיה מהשורש ולא רק בסימפטומים? ניתן לטפל באמצעות מגוון תרופות סבתא, תכשירים טבעיים, דמיון מודרך ועוד. בנוסף, העדיפו למנוע את הופעת היבלת מראש באמצעות שמירת היגיינת כף הרגל באופן מקסימלי, בחירה בנעל ארגונומית והשריית הרגל מיד פעם במים פושרים.

בכל מקרה, חשוב לפעול בעקביות בגישה הטיפולית בה הוחלט לנקוט ובכל מקרה של חזרת היבלות, יש לפעול בצורה בה פעלו בפעם בה הופיעו היבלות לראשונה. הבחירה בשיטה הטבעית היא תמיד מומלצת שכן גם היא לא תהיה אפקטיבית – היא ודאי לא תזיק. רפואה שלמה!

Write a comment

דילוג לתוכן