נעליים אורטופדיות ליום יום

נעליים אורטופדיות לשמירה על בריאות הרגליים

יש שורה ארוכה של יתרונות משמעותיים שבאים לידי ביטוי בעת נעילת נעליים אורטופדיות. מאמר זה יתמקד ביתרון הבריאותי ובאופן שבו הוא בא לידי ביטוי. קריאת השורות הבאות בעיון רב תאפשר לכם להכיר מקרוב את הנעליים המתקדמות ולהבין איך היציבה, התמיכה ותכונות נוספות של נעליים אלה מובילות לשמירה על בריאות הרגל והגוף.

סקירת היכולות של הנעליים האורטופדיות

כאמור, בחירה בנעליים אורטופדיות מאפשרת ליהנות משורה ארוכה של יתרונות. בראש ובראשונה מדובר בשינוי משמעותי של מנח כף הרגל. כך שבעצם, ניתן לחלק באופן שווה את העומס של משקל הגוף. אלמנט חשוב נוסף שמשמר את בריאות הרגליים נוגע לאופן שבו מתאפשר לנעליים לבלום זעזועים. שכן, בכל נעל אורטופדית יש חומרים ייעודיים שמשפרים את בלימת הזעזועים וגם מקבלים את צורתה של כף הרגל, במטרה להביא לתמיכה מקסימלית. כפות הרגליים שמקבלות את התמיכה הזו יכולות לשמור על יציבות של הגוף כולו ובכך, להפחית את הסיכוי להופעת בעיות רפואיות שונות בכף הרגל ובסביבתה.

מונעות דלקות 

שינוי המנח של כפות הרגליים מונע במרבית המקרים את הופעתן של דלקות באזור. שכן, כפות הרגליים יכולות להתנהל בקלילות מבלי להתמודד עם עומס משקל. נסביר שנעילת נעליים "פשוטות" (שאינן אורטופדיות) עלולה להעמיס על כף הרגל ולהוביל להתפתחות של דלקת ויבלות באזור.

צמודות לכף הרגל

נעליים אורטופדיות מאופיינות לא פעם בצפיפות גבוהה יחסית שמאפשרת לשמור על כף הרגל מפני פגיעות שונות, לדוגמא:

  • הופעתן של שלפוחיות על גבי העור
  • התפתחות של פצעים
  • מתיחת שרירים ועוד

ניתן לראות שנעילת נעליים אורטופדיות מפחיתה את הסיכויים להתמודד עם תרחישים קשים אלה ומאפשרת לכל אחד לשמור על בריאות כפות הרגליים לאורך זמן. 

עשויות מחומרים איכותיים

החומרים שמרכיבים את הנעליים האורטופדיות משפיעים באופן ניכר על העמידות של הנעל והביצועים שלה. בחירה בנעל שעשויה מחומרים איכותיים בלבד, צפויה להוביל לשמירה על בריאות כף הרגל ממגוון סיבות, כאשר הסיבה העיקרית שחשוב להתעכב עליה בשלב זה נוגעת להופעתן של אלרגיות. השימוש בחומרים איכותיים מפחית את הסיכוי להתמודד עם אלרגיות קשות שעשויות לבוא לידי ביטוי בעת נעילת נעליים מניילון, פוליאסטר או חומרים סינתטיים אחרים. 

עשויות מחומרים קלים ונושמים 

אי אפשר להרחיב על נעליים אורטופדיות מבלי להתמקד בחומרים הקלים שמשמשים להכנתן. הכוונה לחומרים ייחודיים שמובילים ל – 2 היתרונות הבאים:

  1. מאפשרים לכף הרגל לנשום בכל מצב

הנעליים עשויות מבד נושם שמפחית את הופעת הזיעה ומביא לכניסה ויציאה של אוויר בעת השימוש בהן. זו הסיבה שרופאים רבים ממליצים לנעול נעליים אורטופדיות לכל מטרה שהיא. להתנהלות יום יומית, למטרת הליכה, ריצה וכו'.

  1. עשויות מחומרים קלים לנשיאה

הנעליים האורטופדיות ידועות כקלות משקל ויש לכך סיבה בריאותית. שכן, הרגל שלנו צריכה להתאמץ הרבה פחות כדי לשאת את הנעל בכל צעד. לשם ההסבר, נדגיש שנעילת נעליים "פשוטות" וכבדות, עלולה להוביל לעומס רב על הרגל ולגרום לדלקות גידים ופרקים והתפתחות של דורבן שיכולה להימנע בעת נעילת נעליים אורטופדיות. 

מונעת חיכוכים עם פצעי לחץ קיימים

יש לא מעט חולי סכרת שסובלים מפצעי לחץ בכפות הרגליים. נעילת נעליים אורטופדיות מפחיתה את הסיכוי שבחיכוך עם פצעי הלחץ ומאפשרת לחולים לנעול נעליים איכותיות שנותנות מענה למכלול הצרכים שלהם שצוינו קודם לכן (אוורור כף הרגל, שיפור האחיזה, עיצוב דינאמי שמתאים לכל כף רגל). נדגיש שחולי סכרת מצויים בסיכון גבוהה להופעתן של בעיות שונות בכף הרגל, היות וישנם 2 סיבוכים עיקריים שמתקיימים לא פעם בעקבות זרימה דלה של דם. תרחיש זה עשוי לגרום להופעתם של זיהומים, התכייבות ופגיעה בעצבים שבכף הרגל. ראוי לציין שבמקרים חריגים עשוי לעלות הצורך בכריתה של כף הרגל בעקבות כך. שימוש בנעליים אורטופדיות יכול להפחית באופן ניכר את הסיכוי להתמודד עם אחד או יותר מהתרחישים הללו, משום שאלה כוללות חומרים שתומכים בכף הרגל מכל מיני בחינות.

לסיום

נעליים אורטופדיות שומרות על בריאות הרגל כולה ומפחיתות את הסיכוי להופעתם של פצעים, דלקות ומחלות עור שונות. מי שרוצים ליהנות מיתרונות אלה צריכים לבחור בנעליים אורטופדיות איכותיות בלבד, כמו אלה שמוצעות באתר של חברת אורטוקל המקצועית. 

Write a comment

דילוג לתוכן