התאמת מדרסים לנעליים

איך לבחור מדרסים אורטופדיים

בעיות בכפות רגליים הן קבוצה של בעיות רפואיות שעשויות לפגוע בכף הרגל שלנו, וכתוצאה מכך גם באיכות החיים שלנו, ולהסב לנו נזק. אם בעבר הרחוק אנשים שסבלו מבעיות כאלו, נאלצו להמשיך את חייהם עם כאבים או מוגבלות בתנועה, כיום יש כבר פתרונות רפואיים שיכולים לשפר את התחושה של המטופל, להפחית את הכאב ולאפשר החלמה. במאמר הבא נבין איך לבחור את אחד מהפתרונות הללו – מדרס אורטופדי. 

מהו מדרס?

מדרס הוא אביזר, שאמור לסייע לנו מבחינה בריאותית, המוכנס לחלק הפנימי של הנעל. המדרס מונח בתוך הנעל בצורה בה כף הרגל שלנו תיצור איתו מגע מלא. תפקיד המדרס הוא לשנות את מנח כף הרגל, את הצורה בה אנו מפעילים משקל בעת דריכה, למנוע לחצים חריגים ולאזן לחצים קיימים וכן לבלום זעזועים.

מתי נהיה זקוקים למדרס?

מי שיש לו בעיות בכפות הרגליים עשוי להיות זקוק למדרס אורטופדי, שיסייע לו להתמודד עם ההשלכות של אותן בעיות. בעיות רפואיות שונות בכפות הרגליים, כמו פלטפוס או דורבן למשל, יכולות לגרום לתחושת אי נעימות, כאבים, זיהומים ודלקות, כאשר בסיבוכים והחמרה כף הרגל יכולה להינזק באופן משמעותי. מדרס הוא כלי טיפולי משמעותי באותן בעיות רפואיות.

התאמת המדרס לכף הרגל

מכיוון שלא כל כפות הרגליים זהות אחת לשנייה, חלק גדול מהמדרסים מותאמים לכפות הרגליים של המטופל הספציפי. ישנם מכונים שונים, המבצעים את תהליך התאמת המדרס לכף הרגל. ההתאמה מתבצעת על ידי מספר שיטות שונות. 

ניתן להתאים מדרס לכף רגלו של המטופל באמצעות הטבעת כף הרגל בתוך חומר ספוגי, ניתן להתאים את המדרס באמצעות חיישנים טכנולוגיים שמודדים את כף הרגל וניתן לעשות זאת באמצעות גיבוס. בהתאמת המדרס לכף הרגל, המכון שמבצע את ההתאמה לוקח בחשבון גם את הצורה של כפות רגליו של המטופל, אך גם את המידה שלו והגודל של כפות הרגליים, על מנת שהמדרס יוכל לסייע לכף הרגל ביעילות.

בחירת סוג מדרס לפי סיבה אישית

כמו ענפים ותת ענפים רבים, כמו תחום המדרסים עובר התפתחות ככל שחולף הזמן. הטכנולוגיות החדשות והידע החדש שנצבר מאפשרים פיתוח של מדרסים מסוגים שונים, שיכולים לתת מענה על בעיות מיוחדות יותר.

למשל, קיימים כיום מדרסים שיכולים לסייע לאנשים עם הזעה מוגברת בכפות הרגליים, בעוד שישנם גם מדרסים המיועדים לספורטאים או כאלו שמיועדים לפציעות ייחודיות, כמו דורבן. לכן, אם אתם סובלים מבעיה ברורה וחריגה, כדאי לשקול בחירה של סוג המדרס לפי הסיבה שבגינה אתם זקוקים למדרס מלכתחילה. 

בהתאמה אישית או מהמדף?

אם תיכנסו לחנות שמוכרת מדרסים ומבצעת גם מדידות לכף הרגל, על מנת שניתן יהיה לייצר מדרס באופן אישי עבורכם, אתם ככל הנראה תשימו לב למדרסים מוכנים שמוצעים למכירה על ידי החנות.

המדרסים הללו הם מדרסי "מדף", כלומר מדרסים שהוכנו מראש לפי מידה מסוימת של נעליים. היתרון העיקרי של מדרסי המדף הוא העובדה שהם זמינים לרכישה באופן מידי, כשאין צורך לחכות להכנת המדרס. מצד שני, מדובר על מדרסים שאינם נמכרים במידות גדולות או קטנות ואינם אונים על בעיות הקשורות לא-סימטריה בכפות הרגליים.

מדרס שניתן לשנות

חסרון משמעותי נוסף של מדרס מדף הוא חוסר היכולת של המקום שמכר לכם את המדרס לשנות אותו. אם המדרס לא מתאים לכם, לא נוח לכם או אפילו לא נכנס לנעל האהובה עליכם בצורה חלקה, לא תוכלו לבקש שינוי.

מדרסים בהתאמה אישית, לעומת מדרסי מדף, הם מדרסים עם רמה מסוימת של דינמיות. הדינמיות הזאת עשויה להיות חשובה לא רק בכל מה שקשור לנוחות שלכם, אלא גם במה שקשור לתפקוד המדרס עצמו. אם המדרס לא עושה את העבודה שלו, תוכלו בעזרת אותה דינמיות לשפר את תפקוד המדרס בצורה משמעותית. 

התאמה לנעליים שלכם 

רכישת מדרס היא לא בהכרח דבר זול, אך גם אם רכשתם מדרס זול, אתם עשויים לשלם ביוקר מכיוון שהוא לא מתאים לנעליים שלכם. הדבר יצריך מכם לרכוש כמה זוגות נעליים חדשות, מה שעשוי להיות יקר. לכן, מוטב לברר מראש שהמדרס מתאים לנעליים שלכם. כמובן שלא כולם יכולים להביא את כל הזוגות שלהם לחנות מדרסים, אך אפשר לבדוק את זה עם כמה זוגות מחברות שונות.

מדרס זול או יקר?

אחד הכללים הברורים ביותר בחברה צרכנית היא שככל שדבר עולה יקר יותר, כך הערך שלו גבוה יותר. בכל הקשור למדרסים, זה קצת שונה. מדרסים זולים ובסיסיים יכולים לסייע כאשר הבעיה הרפואית בכף הרגל לא חמורה מדי. אם מדובר על בעיה חמורה או על צורך במדרס ייעודי, כנראה תצטרכו לבחור במדרס יקר יותר.

כך תדעו שבחרתם מדרס נכון

כדי לדעת שבחרתם במדרס נכון, מוטב לתאם פגישות ביקורת עם המקום ממנו רכשתם את המדרס, או עם הרופא שלכם. בפגישות הללו תוכלו לראות אם המדרס מתפקד בצורה טובה עם כף הרגל שלכם ואם היא מצליחה להתאושש מהבעיה הרפואית.

Write a comment

דילוג לתוכן