בהונות של כפות הרגליים סוטות הצידה

דרכי טיפול בהלוקס ולגוס

הלוקס ולגוס – השם המקצועי של בוהן קלובה

התופעה הרפואית ששמה העברי הוא בוהן קלובה ואילו שמה הלועזי הוא הלוקס ולגוס, היא תופעה שמופיעה בעיקר בקרב נשים, אך בהחלט קיימים גם לא מעט גברים מסביב לעולם שסובלים ממנה. כשמדברים על הלוקס ולגוס מדברים על תופעה שבמסגרתה הבוהן של כף הרגל מתחילה לזוז לכיוון האצבעות הנותרות, ולמעשה גורמת לכך שגם העצם שלה וגם העצמות של יתר האצבעות יתעקמו בהתאם. בהמשך לעקמומיות שמלווה את ההלוקס ולגוס, ניתן יהיה להבחין בבליטה שתיווצר בצד העליון או הצידי של כף הרגל.

הלוקס ולגוס – איך זה נגרם?

קיימים לא מעט גורמים שיכולים להוביל לכדי מצב של הלוקס ולגוס, גורמים כמו נעילת נעליים במידה קטנה מדי, שיוצרות צפיפיות ולחץ על כף הרגל, רקע רפואי משפחתי הכולל בעיות רפואיות ודלקות בכף הרגל, נעילה תדירה של נעליים בעלות עקב גבוה ועוד. מדובר כאן הן על מאפיינים חיצוניים שיש לנו אפשרות לשלוט בהם, והן על מאפיינים פנימיים וגנטים שאין לנו אפשרות לשלוט בהם, אבל בהחלט יש לנו אפשרות לבצע עליהם מעקב ובקרה.

אם כך, האם ניתן להימנע מתופעת הלוקס ולגוס?

בכל הנוגע לפעולות שיש לכם שליטה עליהן – חשוב להימנע מהן על מנת שלא תתפתח אצלכם תופעת הלוקס ולגוס. בין היתר, הקפידו על נעילת נעליים שהולמות את המידות האישיות שלכם, והימנעו מנעילת נעלי עקב לאורך זמן או בצורה תדירה.

הכאבים הנלווים להלוקס ולגוס

ברגע שתופעת ההלוקס ולגוס נותנת את אותותיה על גופו של האדם, הוא עלול לסבול מכאבים הן בזמן מנוחה ובוודאי שגם בזמן פעילות – מאומצת או מתונה ככל שתהיה. משום שנלווים לתופעה כאבים רבים ותדירים כל כך, ומשום שהיא עלולה לפגוע באופן אנוש בכף הרגל של האדם – מדובר על תופעה שיש להעניק לה טיפול מידי.

אבחון של הלוקס ולגוס

שיטת האבחון של הלוקס ולגוס מסתמכת על צילומי רנטגן, שיכולים להעיד על הימצאותה של הפגיעה. ברוב המקרים יפנו המטופלים אל הרופאים המטפלים שלהם בעקבות כאבים באיזור כף הרגל, ואף בעקבות העובדה שהנראות החיצונית של כף הרגל השתנתה והתעוותה. ניתן להבחין בצורה ה"מסורתית" והקלאסית של הלוקס ולגוס גם באמצעות מבט מקצועי חיצוני, אולם על מנת לשים את החותמת הסופית על כך שמדובר על מצב של הלוקס ולגוס יהיה צורך גם בצילומי הרנטגן במדוברים.

כמובן שבהתאם לאבחון של הלוקס ולגוס, ניתן יהיה להתאים טיפול הולם לכל מי שסובל ממנו. כאמור, האחוז הגבוה ביותר של הסובלים מהלוקס ולגוס שייך לנשים, אך בהחלט קיימים גם גברים שמתמודדים בדיוק עם אותה הבעיה.

טיפול בתופעת ההלוקס ולגוס – כיצד אפשר לעשות את זה?

הטיפול בתופעת הלוקס ולגוס הוא טיפול שמתחלק לכמה חלקים:

1. טיפול תרופתי – קיימות לא מעט תרופות שיכולות להוריד את רמות הכאבים, ולהעניק טיפול בסימפטומים הנלווים להלוקס ולגוס.

2. טיפול טבעי – טיפולים טבעיים יכולים לעזור להתמודדות עם הלוקס ולגוס, והם כוללים מנוחה מרובה לכף הרגל הפגועה, שימוש בחומרים שונים שמטרתם לרפד ולתמוך באיזור, וכן שימוש בקרח לקירור האיזור הפגוע.

3. טיפול ניתוחי – במקרים מסוימים, בהם המטופל מתלונן על כך שאי הנוחות ממשיכה ללוות אותו, ובמקרים שבהם הנראות האסתטית נותרת בעינה ומפריעה להתנהלות התקינה של כף הרגל, ניתן לגשת לניתוח שיוכל להעניק פתרון טוב לבעיה. חשוב להבין שהטיפול הניתוחי יכול לכלול שיוף של כף הרגל במקרים קלים יותר, אך במקרים חמורים יותר אף הסרה של חלקים מכף הרגל, על מנת להצליח ולהשיב אותה לנראות התקינה שלה, ובהתאם גם לתפקוד התקין שלה.

ההפרעה של הלוקס ולגוס בפועל – כיצד היא באה לידי ביטוי?

ההפרעה של הלוקס ולגוס באה לידי ביטוי במגוון צורות. ראשית, כל ההתנהלות התקינה של הסובל מהלוקס ולגוס תיפגע, וכל פעולה שתצריך התערבות של כף הרגל תלווה בכאבים עזים. מעבר לכך, המטופל עלול לסבול מלא מעט דלקות ויבלות באיזור, שנגרמות בעקבות התנועה והנראות הלא טבעית של כף הרגל. כמו כן, נעילת נעליים הופכת למשימה מורכבת יותר ברגע שהאדם מתמודד עם תופעת הלוקס ולגוס.

כיצד ניתן לבחור בין דרכי הטיפול השונות בהלוקס ולגוס?

דרך הטיפול שתינתן לאדם שסובל מהלוקס ולגוס תיבחר על ידי הרופא המטפל שלו. בהתאם למצב שאליו הגיעה תופעת הלוקס ולגוס – חמור יותר או קל יותר, תוכל להיבחר הדרך האידיאלית ביותר לטיפול. בחלק מהמקרים ניתן יהיה לוותר על המענה הניתוחי, אך במקרים אחרים יהיה בלתי אפשרי לפסוח עליו. בכל מקרה, הרופא המטפל צריך לשקף באופן מלא למטופל את ההליך שאותו הוא עומד לעבור, כך שהוא ידע כיצד להתכונן לרגע המכונן והמורכב הזה בשלב כמה שיותר מוקדם.

ניתוח לטיפול בהלוקס ולגוס – נקודות שחשוב להכיר

במסגרת ניתוח לטיפול בהלוקס ולגוס, יכול הרופא המטפל לבחור באחת משתי דרכי ניתוח:

1. ניתוח פתוח.

2. ניתוח זעיר פולשני.

קיימים הבדלים ברורים בין שתי שיטות הניתוח הללו, שחשוב להבין אותם כבר בנקודת הזמן הזו.

ההבדלים בין ניתוח פתוח לבין ניתוח זעיר פולשני להתמודדות עם הלוקס ולגוס

כאשר אנחנו מדברים על ניתוח פתוח, אנחנו מדברים על שיטת ניתוח קלאסית, וותיקה ומסורתית יותר, שבמסגרתה האיזור נפתח לחלוטין, כך שהרופא המטפל יכול להגיע בקלות לכל חלק ואיזור באיבר המטופל, במקרה זה – כף הרגל. חשוב להבין שבמסגרת ניתוח פתוח קיים סיכון לא קטן לזיהומים, והליך ההחלמה הוא ממושך, ועורך ככמה שבועות. ניתוח פתוח דורש היערכות מוקדמת, שעשויה לכלול מספר שעות של צום.

לעומת זאת, כאשר אנחנו מדברים על ניתוח זעיר פולשני להתמודדות עם הלוקס ולגוס אנחנו מדברים על שיטה הרבה יותר מתקדמת וטכנולוגית, והיא בעלת יתרונות גדולים. בשיטה של ניתוח זעיר פולשני, עושים הרופאים שימוש מושכל במגוון כלים ואמצעים דיגיטליים וטכנולוגיים, על מנת להצליח ולהגיע אל האיזורים שדורשים טיפול גם מבלי לפתוח את האיבר כולו, אלא על ידי החדרת מצלמות וכלים באמצעות ניקובים בודדים באיזור הניתוח. בצורה הזו מתקבלת גם תוצאה נהדרת מבחינת יעילות, וגם הליך החלמה הרבה יותר קצר מאשר הליך ההחלמה שנלווה לניתוח פתוח. בנוסף, לקראת ניתוח זעיר פולשני לטיפול בהלוקס ולגוס לא תידרש היערכות מוקדמת.

הרדמה במסגרת ניתוח הלוקס ולגוס

ניתוח הלוקס ולגוס יכול להתבצע באחת משני סוגי הרדמה – האחד הוא הרדמה חלקית ומקומית, והשני הוא הרדמה מלאה. גם שיטת הניתוח שתיבחר וגם סוג ההרדמה ייקבע על ידי הרופא המטפל בשיתוף עם המטופל, בהתחשב בנתונים הספציפיים של כל מטופל או מטופלת – חומרת ההלוקס ולגוס, הרקע הרפואי של המטופל, רמת החרדה והחשש שאיתה הוא מגיע אל הניתוח ועוד.

האם קיימות תופעות לוואי לניתוחי הלוקס ולגוס?

קיימות תופעות לוואי לניתוחי הלוקס ולגוס, כאשר הבולטת מביניהן היא חזרתה של התופעה הרפואית הזו בשנית לאחר ביצוע הניתוח. באופן כללי, ניתן לומר שחזרתה של התופעה הרפואית הלוקס ולגוס היא נדירה באופן יחסי, ובודדים המטופלים שאכן יאלצו להתמודד איתה שוב ושוב.

כמו כן, במידה והמטופל נאלץ להתמודד עם תופעות לוואי אחרות ונדירות יותר, כמו פגיעה חריגה באיזור הניתוח, חשוב לעדכן את הרופא המטפל, שיעניק לכם טיפול המשך לעניין.

בהילות הטיפול בהלוקס ולגוס – מדוע היא גבוהה כל כך?

נשאלת השאלה מדוע הטיפול בהלוקס ולגוס הוא טיפול שאינו סובל דיחוי, ויש לכך סיבה מאוד ברורה. אז בראש ובראשונה, נתחיל מלצאת כאן בהצהרה ברורה וחד משמעית – כל בעיה רפואית שהיא, יכולה להיפתר בצורה הרבה יותר פשוטה ככל שהיא מאובחנת בשלב מוקדם יותר. מכאן ניתן להבין שגם הטיפול בהלוקס ולגוס הוא טיפול דחוף, על מנת שאפשר יהיה להעניק לכף הרגל טיפול כמה שיותר יעיל, בכמה שפחות כאבים וסיכונים.

מעבר לכך, אף אחד מאיתנו לא באמת אוהב להסתובב בעולם כשהוא סובל מכאבים, ועם הלוקס ולגוס בהחלט לא חסרים כאבים שכאלו. הטיפול בהלוקס ולגוס, אם כך, הוא דחוף ובהול גם בשל הרצון להימנע מהכאבים הגדולים.

בחירת רופא לביצוע ניתוחי הלוקס ולגוס

על מנת לבצע ניתוחי הלוקס ולגוס שיהיו גם יובילו לתוצאות מצוינות מצד אחד, וגם יתבצעו בצורה כמה שיותר מקצועית ומהירה מצד שני, חשוב להקדיש תשומת לב ואנרגיות לבחירת הרופא שיבצע את הניתוח. מדובר כאן על הניתוח שדורש לא מעט כישורים מהרופא המטפל, ובאחריותכם לבדוק שהכישורים הללו אכן קיימים אצל הרופא שלכם. על מנת לעשות את הבחירה שלכם קלה יותר, ריכזנו לכם כאן כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם בטרם הבחירה:

1. הניסיון והוותק של הרופא – ככל שהרופא נמצא זמן רב יותר בתחום, העניק יותר טיפולים וביצע יותר ניתוחים במטופלים רבים – כך ניתן להבין שההליך אינו חדש עבורו, ואינו מבהיל אותו בשום פנים ואופן.

2. המלצות על הרופא – אחד הדברים שחשוב להקפיד עליהם הוא קבלת המלצות על הרופא שבו אתם מתכננים לבחור. המלצות ניתן למצוא הן באתר האינטרנט של הרופא, הן ברשתות החברתיות, והן במקומות נוספים ברחבי הרשת. אספו המלצות גם מאנשים שאתם מכירים היטב, וככה תוכלו להבטיח שאתם סוגרים עם רופא מומלץ שיודע בדיוק מה הוא עושה.

3. הצעת המחיר – בסופו של דבר, גם נושא המחיר והתקציב הוא נושא שצריך לשים לב אליו. אמנם לבריאות שלכם אין באמת מחיר, ואם יהיה צורך אתם בהחלט תמצאו את עצמכם משקיעים אלפי ועשרות אלפי שקלים בטיפולים רפואיים, אבל בכל הנוגע לניתוחי הלוקס ולגוס אין ספק שתוכלו לבצע השוואות בין הרופאים השונים, ולהגיע להחלטה הטובה ביותר עבורכם.

ד"ר אנדי קרף – לניתוחי הלוקס ולגוס ברמה הגבוהה ביותר

ד"ר אנדי קרף הוא אחד מהמומחים הבולטים ביותר בארץ, וצבר את ניסיוני לאורך למעלה מ-30 שנה.
עם ד"ר אנדי קרף אתם יכולים להיות רגועים שכף הרגל שלכם והבריאות שלה נמצאות בידיים טובות, ולגשת בראש שקט לכל הליך רפואי כזה או אחר שנדרש מכם על מנת להחלים. צרו קשר עם ד"ר אנדי קרף במספר הטלפון – 077-9985366 ותוכלו לתאם את התור שלכם בהקדם.

דילוג לתוכן