רופא מחזיק במדרס לכף הרגל

התאמת מדרסים לכף רגל

מדרסים נועדו על מנת לשמור בראש ובראשונה על היציבה שלנו. הרגליים שלנו הן החיבור שלנו עם האדמה והן מספקות לנו את היציבות. פעמים רבות אנו נוטים לחוות כאבי מסוגים שונים בכף הרגל עצמה אשר עלולים להשפיע על האחיזה שלנו בקרקע. על מנת לחזק את היציבה מצד אחד ולמנוע כאב מצד שני חשוב להתאים מדרסים לכפות הרגליים. על המדרסים להיות מדויקים עבור כף הרגל באופן הטוב ביותר.

מהם מדרסים ומהו תפקידם?

מדרסים הינם אביזר אורתופדי לכל דבר. הם מיוצרים באופן אישי ועל ידי התאמה מדויקת לכף רגלו של כל מטופל ומטופל על מנת לשפר את ההליכה, לפזר את הלחץ על כף הרגל בצורה נכונה, להפחית את העומס וכן לתקן כל ליקויי הקיים בהליכה. את המדרסים יש להכניס לנעליים אותן אנו נועלים וכן ניתן להעביר אותם מזוג נעליים אחד למשנהו. כמובן שלא כל זוג נעלים יקלטו את המדרסים בצורה היעילה ביותר ולכן חשוב לרכוש נעליים נכונות אשר המדרסים ישתלבו בהם בקלות. כלומר, לא רק למדרסים ישנו תפקיד חשוב בשיפור היציבה וההליכה שלנו אלא גם לנעליים עצמן.

סוגי מדרסים

בעיות ביציבה או כאבים בכף הרגל עלולים להיגרם ממספר רב של תופעות או גורמים ביניהם:

  • דורבן מדרסים המיועדים עבור דורבן יעזרו להוריד את הלחץ הנוצר על כף הרגל בעקבות השינויים שחלים בה. המדרסים יעזרו לפזר את הלחץ בצורה נכונה ויעילה יותר אשר תפיג את הכאב באופן משמעותי.
  • סוכרתיים– בקרב מי סובל מסכרת נפוצות מאוד פציעות בכף הרגל וזאת בעקבות הירידה בתחושת הכאב בכף הרגל עצמה. המדרסים יסייעו לשמירה על כף הרגל מפני כל פגיעה או פציעה וכן יסייעו לחזק את היציבה.
  • מבנה כף הרגל– רבים סובלים מפלטפוס או קשת גבוהה מידי. במקרים מעין אלו המדרסים יסייעו לפזר את המשקל באופן נכון יותר וכן למנוע כל החמרה של הבעיה הקיימת. במיוחד במקרים מעין אלו חשוב לספק מענה מיידי על מנת למנוע בעתיד כאבי גב או כאבי מפרקים הנוצרים בעקבות בעיות במבנה כף הרגל.

מדרסים בהתאמה אישית

מבנה הגוף שלנו שונה מאחד לשני וכך גם המבנה של כפות הרגליים שלנו ולכן כאשר אנו מגיעים לרכוש מדרסים יש להתאים אותם באופן מדויק למבנה הגוף הספציפי שלנו. בנוסף, ישנם פרמטרים נוספים המשפיעים על התאמת המדרסים ביניהם הגיל, הגובה, מבנה הרקמות שבכף הרגל וכן אופי הפעילות אותה אנו נוטים לעשות. בכל מקרה בו אתם חשים סוג של כאב בכף הרגל מומלץ לנות לאורתופד על מנת לזהות את מקור הכאב ואולי אף להתאים מדרסים על מנת להימנע ממנו להבא. האורתופד יבחן את כל הנתונים הרלוונטיים, את אופייה של כף הרגל וכך יוכל להתאים את המדרס הנכון. 

תהליך התאמת המדרסים

על פניו נשמע כי מדרסים מיועדים אך ורק עבור מי שסובל מבעיות כלשהן בכפות הרגליים אך אין זה מדויק. המדרסים יכולים לא רק להתמודד עם בעיות קיימות אלא אף למנוע בעיות עתידיות כך למשל הם אביזר שימושי מאוד בקרב חיילים אשר רוצים לסיים את המסלול ללא פגע, ביכולתם לסייע לספורטאים לשפר את הישגיהם באופן משמעותי וכן לעובדים או פועלים אשר מבקשים דרך להפחית את העומס על כפות הרגליים. 

תהליך התאמת המדרסים נעשה באופן הבא:

  • בכדי להתאים את המדרסים לכפות הרגליים שלכם יש להגיע תחילה למכון המייצר את המדרסים על מנת להכין עותק מדויק של כף הרגל. במכונים מסוימים ההדמיה נעשית על ידי הטבעת כף הרגל בחומר ייחודי ובמכונים אחרים ניתן למצוא שיטות סריקה מתקדמות המספקות את ההדמיה הנדרשת. 
  • בשלב שלאחר מכן יש לבצע בדיקה קפדנית של כף הרגל על מנת לזהות את המקומות העיקריים הסובלים מעומסים כך ניתן יהיה לפזר את העומס על הרגל באופן שוויוני ונכון.
  • בשלב הבא יש לחור את החומר ממנו נעשה המדרס. כיום ישנו מגוון רחב של חומרים מהם ניתן ליצור מדרסים כאשר לכל אחד יתרונות משלו. על מנת ליצור את המדרסים הנכונים ביותר יש להתאים את חומר הגלם לצרכים הספציפיים של כל אדם ואדם וכן לבעיה או לקושי ממנה הוא סובל.
  • לבסוף, על מנת לבצע התאמה מושלמת יש לבחון את כל הנתונים הפיזיים הכוללים גובה, משקל ועוד על מנת לחלק את מסת הגוף באופן הנכון ביותר על המדרס וכמובן על כף הרגל.

כל מה שרציתם לדעת על שוק המדרסים

המדרסים נכנסו לחיינו אי שם לפני שנים רבות אך במרוצת השנים הם הלכו ותפסו יותר ויותר מקום. עם השינויים שחלו בעולם והעלייה המשמעותית בעיסוק בספורט תחום המדרסים הפך למשמעותי יותר ויותר. גם בישראל ניתן לראות כי מידי שנה נפתחים מספר מכוני אורתופדיה אשר מספקים שירותי התאמת מדרסים. אך בניגוד למכונים המוסמכים ישנם גם מספר לא מבוטל של חנויות הנפתחות ללא כל אישור או הסמכה נכונה לעיסוק בהתאמת מדרסים. מכיוון שמדובר בשוק פרוץ מומלץ לבחון היטב את המכון קודם הרכישה.

מדרסים- איכות לעומת מחיר

מחיר המדרסים הינו רחב טווח והוא יכול לנוע בין מאות בודדים ל שקלים ועד אלפים רבים. במרבית המקרים מחיר המדרסים יעיד גם על האיכות שלהם ולכן מדרסים זולים אינם מומלצים לרכישה. במקרים של מדרסים זולים לרוב יהיה מדובר על מוצרים המוכנים מבעוד מאוד, ללא התאמה אישית לכף הרגל שלכם ולכן גם התוצאה שתתקל לא תהיה אפקטיבית או יעילה בצורה מספיקה. כמו כן, החומר ממנו מיוצר המדרס יהיה זול ואיכותי פחות.

המחיר המומלץ לרכישת מדרסים ינוע בין 700- 1200 שקלים. במקרים מעין אלו תקבלו מדרסים אשר יותאמו באופן מדויק לכף הרגל שלכם, מהחומרים האיכותיים ביותר מה שיוביל למעשה לתוצאות הטובות ביותר.

טיפים לבחירת מכון להתאמת מדרסים

מכונים להתאמת מדרסים צצים כמו פטריות לאחר הגשם וכיום כל חיפוש קליל בגוגל יניב מספר לא מבוטל של תוצאות. מכיוון שמדובר בנושא משמעותי אשר ישפיע רבות על בריאותנו הגופנית וכן על עתידנו חשוב מאוד לבחור מכון נכון ומדויק לנו. על מנת לעשות זאת היעזרו בטיפים הבאים:

  • המלצות– כמובן שהדרך הטובה והבטוחה ביותר לבחור ביצרן מדרסים או במכון היא על ידי קבלת המלצות. כיום מספר לא מבוטל של אנשים בוחר במדרסים ולכן חשוב להתייעץ עם בני משפחה, חברים או מכרים על מנת למצוא המלצה שתספק לכם את השקט הנפשי לו אתם זקוקים.
  • אינטרנט- כיום ניתן למצוא הכול כתוב שחור על גבי לבן באינטרנט. לכל יצרן או מכון המכבד את עצמו ישנו אתר אינטרנט, היכנסו, קראו, שוטטו באתר, חשפו אחר המלצות או ביקורות אשר יאירו את עיניכם וכן בחנו את כל הנתונים הרלוונטיים לגבי בעל העסק.
  • השכלה– פעמים רבות תיווכחו לדעת כי השכלתו של היצרן או בעל העסק הינה דלה עד מאוד. ישנם יצרנים אשר הינם פיזיותרפיסטים או בעלי הכשרה אחרת. שימו לב כי מדובר ביצרן או בעל עסק אשר מכיר את התחום וכי יש לו ידע בנושא.
  • ניסיון– לניסיון ושנות ותק ישנה השפעה עצומה בתחום ספציפי זה. שנות ניסיון רבות מעידות על היכרות עמוקה עם התחום וכן מתן מענה של שנים רבות למגוון רחב של מטופלים. השתדלו לבחור ביצרן או מכון בעלי ניסיון.
  • מחיר– מחירי מדרסים משתנים בין יצרן ליצרן וכן בין דגם לדגם. ערכו סקר שוק מקיף בנושא, בחנו מהו טווח המחירים בשוק והחליטו מיהו היצרן או המכון הנכון עבורכם.
  • פגישה אישית– הדרך הטובה ביותר להבין מיהו בעל המקצוע העומד למולכם היא ללא ספק פגישה אישית. אל תוותרו על פגישה קודם שאתם בוחרים את המקום בו פקידו את כפות הרגליים שלכם. פגישה תאפשר לכם לבחון האם ישנו קליק ראשוני ביניכם לבין בעל המקצוע והאם הוא מדויק לכם.

מדרסים אורתופדיים בהתאמה אישית

מטרתם העיקרית של המדרסים היא לשפר את איכות החיים שלנו וזאת על ידי חיזוק היציבה שלנו, הפחתת הלחץ על כף הרגל והפחתת הכאב. למדרסים תפקיד חשוב ומשמעותי אך על מנת לקבל באמת את התוצאה המתבקשת יש לבחור ביצרן או מכון מקצועיים ואיכותיים.

ד"ר אנדי קרף הינו דוקטור לפודיאטריה בעל הכשרה מקצועית ואיכותית. ד"ר אנדי יציע לכם את הטיפול המדויק ביותר לבעיה איתה אתם מתמודדים בין אם מדובר בכף רגל סוכרתית, ציפורן חודרנית או דורבן. בעזרת ניסיון רב וסבלנות רבה ד"ר אנדי ישמח לתת לכם מענה. השאירו לנו פרטים ונשמח לעזור אליכם במהרה.

Write a comment

דילוג לתוכן