אישה אוחזת ברגלה עם כאבי דורבן בכף הרגל

דרכי טיפול בדורבן בכף הרגל

עם דורבן בכף הרגל, אתה סובל מכאבים כרוניים בתחתית העקב או בחלק התחתון של כף הרגל. אמנם זה עלול להרגיש כמו דלקת, אך מצב זה קשור לבעיה ניוונית הכרוכה ברקמה המחברת את בהונותיך לעצם העקב. דורבן בכף הרגל קורה הרבה אצל רצים ואנשים שיש להם רגליים שטוחות, קשתות גבוהות, סובלים מעודף משקל, או שהם הרבה על הרגליים.

זה יכול לקחת 6-12 חודשים עד שכף הרגל שלך תחזור למצב נורמלי. אתה יכול לעשות את הדברים האלה בבית כדי להקל על הכאבים ולעזור לכף הרגל שלך להחלים מהר יותר:

מנוחה

חשוב להרחיק משקל מהרגל עד שהדלקת תרד.

קרח

זוהי דרך קלה לטיפול בדלקת, וישנן כמה דרכים בהן ניתן להשתמש בה.

להכנת חבילת קרח, עטפו מגבת סביב שקית ניילון מלאה בקרח כתוש או סביב חבילת תירס או אפונה קפואה. שים אותו על העקב 3 עד 4 פעמים ביום במשך 15 עד 20 דקות בכל פעם.

משככי כאבים

תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAID) יכולות לגרום לכף הרגל שלך להרגיש טוב יותר ולעזור בדלקת.

מתיחות ופעילות גופנית 

מתחו את השוקיים, גיד אכילס ותחתית כף הרגל. בצע תרגילים שהופכים את שרירי הרגל התחתונה והרגליים לחזקים יותר. זה יכול לעזור לייצב את הקרסול, להקל על הכאבים ולמנוע מדורבן בכף ברגל לחזור.

מדרסים

נקראים גם תומכי קשת או אורתוטיקה, הם יכולים לתת לך תמיכה נוספת. אתה יכול להשיג אותם ללא מרשם או להכין אותם בהתאמה אישית. בדרך כלל, התוצאות שלך יהיו טובות וזולות באותה מידה. כאשר אתה בוחר אחד, וודא שיש לו תמיכה טובה בקשת.

סד לילה. רובנו ישנים ברגליים מחודדות כלפי מטה, מה שמקצר את fascia plantar ואת גיד אכילס. סדי לילה, שאתה לובש בזמן שאתה ישן, שומרים על הרגליים בזווית של 90 מעלות. אז במקום לקצר את האזור, אתה מקבל מתיחה טובה וקבועה בזמן שאתה ישן.

הם יכולים להיות מגושמים, אך הם נוטים לעבוד ממש טוב. וברגע שהכאב נעלם, אתה יכול להפסיק ללבוש אותם.

מגף הליכה- בדרך כלל, הרופא שלך יציע הליכון או מגף הליכה – הנקרא controlled ankle motion (CAM) walker – רק כאשר טיפולים אחרים נכשלו. רכיב זה מכריח אותך לתת מנוחה לכף הרגל שלך, מה שיכול לעזור להקל על הכאב. אבל זה לא תרופה. כאשר מסירים את המגף, הכאב עשוי לחזור. זה אומר שתזדקק לטיפולים אחרים, כמו מדרסים ומתיחות.

האם אתה יכול למנוע דורבן בכף הרגל?

ברגע שכף הרגל שלך מרגישה טוב יותר, אתה יכול לעשות כמה שינויים באורח החיים כדי לסייע במניעת חזרתו. אלו כוללים:

לרדת במשקל- אם אתם סובלים מעודף משקל, אתם עלולים להפעיל לחץ רב יותר על תחתית כפות הרגליים. לחץ זה יכול להוביל להתפתחות דורבן הכף הרגל.

בחר נעליים עם תמיכה טובה. החליפו את נעלי הספורט לעיתים קרובות. התרחקי מנעלי עקב.

אל תלכו יחפים על משטחים קשים. זה כולל את הצעדים הראשונים שלך כשאתה קם בבוקר. זה נפוץ להרגיש אז את הכאב. אז תרצה להחזיק נעליים תומכות ליד המיטה שלך.

ייתכן שתרצה לשאול את הרופא אם זה יעזור ללבוש מדרסים בנעליך.

בצע תרגיל בעל השפעה נמוכה על האזור. פעילויות כמו שחייה או רכיבה על אופניים לא יגרמו לדורבן או יחמירו את המצב הקיים. לאחר שתסיים, שלח את השוקיים והרגליים. למשל, סלסלו והרפו את בהונותיכם ועשו עיגולים בעזרת כפות הרגליים והקרסוליים.

הימנע מפעילויות בעלות המפעילות לחץ על האזור- אלה כוללים ריצה וקפיצה, אשר מפעילים מתח רב על כפות הרגליים ויכולים להדק את שרירי השוקיים שלך אם אינך מותח אותם.

Write a comment

Call Now Button דילוג לתוכן