כל מה שרציתם לדעת על יבלות לחץ בכף הרגל

יבלות לחץ בכף הרגל

יבלות לחץ בכף הרגל, כשמן כן הן – יבלות אשר נוצרות כתוצאה מהפעלת לחץ על כף הרגל. ישנם כמה סוגים של יבלות כאלו, אשר המקור העיקרי שלהם הוא לחץ, ועליהן תוכלו לקרוא במאמר הבא.

בוניון

אלו לא רק יבלות, אך בעיה מפרקית שהיא תוצאה של לחץ וכדאי להכיר. בוניון הינו מצב אשר נגרם בדרך כלל בשל נעילת נעליים צרות, ולכן מדובר בבעיה שהינה שכיחה יותר אצל נשים אשר נועלות נעליים בהן החלק הקדמי צר. במצב בו החלק של האצבעות תפוס למשך זמן רב בתוך מקום צר, קורה מצב בו האצבע הגדולה נוטה לכיוון הפנימי, אל תוך שאר האצבעות, וכך המפרק של האצבע מתרחב כלפי חוץ.

כתוצאה מההתרחבות הזו נוצרים כאבים אשר מקשים על ההליכה, וכן גם יבלות לחץ ועור קשה סביב לאצבעות הרגליים ובכל האזור הקדמי של כף הרגל.

בכדי למנוע בוניון יש לנעול נעליים רחבות יותר, מדרסים מתאימים ולצמצם כמה שניתן את השימוש בנעליים צרות, במיוחד לאנשים שהבעיה היא תורשתית עבורם וכמה וכמה מבני משפחתם סובלים מבעיה דומה, לעיתים מדובר בבעיה מפרקית שגם יכולה לעבור בתורשה.

יבלת פלנטרית

יבלת פלנטרית הינה יבלת אשר בדרך כלל נמצאת בנקודות לחץ על אזור הסולייה של כף הרגל. היבלת הזו מאופיינת בצורה שטוחה, והיא נגרמת כתוצאה מהלחץ המופעל על כף הרגל בעת ההליכה. זו יכולה להיות יבלת אשר נוצרה גם מוירוס או משפשוף של הנעל על הרגל, וגם מלחץ כפי שכבר כתבנו.

לרוב, גודל היבלת יהיה בין חצי לשלושה ס"מ, והיא תופיע באזורים בהם הלחץ הוא נקודתי יותר (כמו החלק של העקב אצל נשים אשר נועלות עקבים מחודדים, החלק הקדמי התחתון של כף הרגל וכדומה) והגוף למעשה יוצר אותה כדי להגן על העצבים מפני הלחץ הגדול.

בכדי להוריד יבלות כאלו יש להקפיד על השריה של כפות הרגליים במים חמים וסבון מספר פעמים ביום, ולהשתמש במכשיר שיוף ייחודי (אם אתם לא יודעים לעשות זאת בעצמכם פנו אל אנשי מקצוע בכדי לא ליצור דימום).

סובלים מיבלות בכף הרגל? אל תחכו שהמצב יחמיר, צרו קשר עוד היום ונשמח לסייע לכם באבחון וטיפול מיידי.

צרו קשר עם אנדי קרף, ד"ר לפודיאטריה, פודיאטור מנתח:

דילוג לתוכן