ציפורן שחורה בבוהן שבכף הרגל

ציפורן שחורה מה זה אומר ודרכי טיפול

ציפורן שחורה היא ציפורן בכף הרגל שמופיע עליה כתם שחור או פס שחור. יכול להיות הרבה סיבות לתופעה זו. הסיבות המרכזיות הן:

  • שימוש אינטנסיבי מדי בלק לרגל
  • זיהומים שונים כמו פטרת של הציפורן וכף הרגל
  • חיידקים שמצויים על הציפורן או בגוף
  • חסך תזונתי ומחסור בוויטמינים כתוצאה מכך
  • טראומות שונות לגוף כתוצאה מספורט, פציעה, מחלה או תאונה

אם אנחנו שמים לב שהציפורן שלנו בכף הרגל או כמה ציפורניים שלנו בכף הרגל הפכו להיות שחורות כדאי לנו ללכת לרופא להמשך טיפול ובירור רפואי.

איך מטפלים בציפורן שחורה?

אז איך מטפלים בתופעה של ציפורן שחורה? בשביל לטפל בציפורן שחורה אנחנו צריכים קודם כל לדעת מה הסיבה שגרמה לציפורן שלנו להיות שחורה. לאחר שנדע מה גורם לציפורן שלנו להיות שחורה נדע מה בדיוק אנחנו צריכים לעשות מבחינה רפואית. כך למשל אם הסיבה להופעת הפס השחור על הציפורן היא חסך תזונתי חשוב שנשים לב מה חסר לנו מבחינה תזונתית. 

ציפורן שחורה – למה חשוב לטפל בה?

חשוב לטפל בתופעה של ציפורן שחורה כי היא יכולה להעיד על בעיה רפואית קשה יותר מאשר רק פס שחור על הגוף. כאשר למשל אנחנו סובלים מחסך תזונתי ואנחנו לא מודעים לכך אנחנו יכולים לסבול מהרבה מאוד קושי וכאב כמו למשל חולשה בשרירים, עייפות גדולה מאוד, חולשה, בחילות, סחרחורות, כאבי ראש עזים ועוד… . תמיד כאשר אנחנו מבחינים במשהו לא אופייני או שונה בגוף שלנו כדאי לנו לבדוק מה הסיבה לכך ולברר זאת לעומק – למען הבריאות האישית שלנו.

ציפורן שחורה – על מה זה יכול להעיד?

ציפורן שחורה יכולה להעיד במקרים קיצוניים על גידול שפיר או גידול ממאיר במבנה של הציפורן. מקרים אלו נדירים יחסית – אך מדגשים עוד יותר את החשיבות של בדיקת התופעה וירידה לשורש שלה. במידה ואכן יתברר שהמקור לפס השחור על הציפורן הוא גידול סרטני נצטרך להסיר את הגידול ולטפל בכך לעומק. אף פעם אי אפשר לדעת מראש מה הסיבה לפס השחור ולכן חשוב שאם אנחנו מבחינים בו שנלך להמשך בירור רפואי.

ציפורן שחורה – וטיפול רפואי בכף רגל

ציפורן שחורה יכולה להזכיר לנו שאנחנו צריכים להעניק לכף הרגל שלנו טיפול רפואי. במצב רגיל טיפולי פדיקור יכולים להספיק כטיפול וטיפוח כף הרגל שלנו. במקרה שיש לנו פס שחור בכף הרגל שמעיד על פטריה למשל חשוב שנלך לרופא שיטפל לנו בה. רופא מומחה יוכל לטפל לנו בפטרת בכף הרגל באמצעות תרופות ולעיתים גם באמצעות חנקן נוזלי שישרוף את הפיטרה. חשוב מאוד לטפל בפטרת בכף הרגל שלנו כי היא מהווה תופעה רפואית לא נעימה שיכולה להציק לנו מאוד – היא גם מדבקת מאוד. אם אנחנו רואים שיש לנו פטריה בכף הרגל שלנו אנחנו חייבים לטפל בכך וגם לנסות להבין מה המקור לפטרת כמו למשל חיידק או זיהום. 

ציפורן שחורה – איך מטפלים בה?

אז איך מטפלים במצב של ציפורן שחורה? בשביל לטפל בציפורן שחורה חשוב מאוד ללכת לרופא מומחה. רופא מומחה יכול לסייע לנו לאבחן מה המקור לפס השחור בכף הרגל שלנו והוא יכול לתת לנו המלצות להמשך טיפול. ברוב המקרים הטיפול לא יהיה פולשני ויכלול מריחה של משחה רפואית על כף הרגל. במקרים שבהם המקור לפטרת הוא חיידק או זיהום יכול להיות שנצטרך לקחת גם אנטיביוטיקה וכדורים אנטי דלקתיים. חשוב מאוד לא לדחות את הטיפול בפטרת וברגע שבו אנחנו מבחינים בפס השחור לפנות לרופא המטפל שלנו על מנת שיעניק לנו טיפול רפואי.

ציפורן שחורה וטיפול אסתטי בכף הרגל שלנו

ציפורן שחורה היא דבר שחשוב מאוד לטפל בו כי היא יכולה לגרום לכף הרגל שלנו להיראות לא אסתטית. עם האסתטיקה של כף הרגל שלנו חשובה לנו אנחנו חייבים לטפל בפס או בכתם השחור שיש לנו על הרגל. לעיתים יכול לקחת מספר שבועות או חודשים עד שהכתם יעלם לגמרי. חשוב מאוד להתמיד בטיפול הרפואי ולא להזניח אותו.

חשוב גם לדעת שבמקרה שהמקור לפס השחור בכף הרגל הוא פטריה קיים סיכוי שגם לאחר שהיא תיעלם מכף הרגל היא תחזור לאחר מספר חודשים או שנים. קשה מאוד להיפטר מפרטיות בכף הרגל ולכן חשוב להקפיד על ההיגיינה במקום זה. פטרת בכף הרגל היא דבר ויראלי ומדבק מאוד. אם אנחנו למשל הולכים למקלחות של מכון כושר או בריכת שחייה כדאי לנו מאוד לא להיות יחפים שם – זה יעזור לנו למנוע הידבקות של כף הרגל בפטרת.

בסופו של דבר חשוב שנהיה קשובים לגוף שלנו ולמה שהוא מנסה לומר לנו. אם אנחנו רואים שמשהו לא כשורה בגוף שלנו חשוב שלא נתעלם מכך ונלך לבדוק זאת. ככל שנקדים לבדוק את הסיבה לסימן השחור על כף הרגל שלנו כך נוכל לקבל טיפול מהר יותר והבעיה תחלוף. כמו בהרבה בעיות רפואיות אחרות זלזול בבעיה, הזנחה שלה או דחייה בקבלת הטיפול בה יכולים להחמיר אותה ולגרום לטיפול בה להיות ארוך יותר ופחות אפקטיבי. כאשר המקור לבעיה הוא פטרת חשוב עוד יותר לטפל בכך כמה שיותר מהר ללא דיחוי וללכת לרופא מומחה לכף הרגל שיעניק לנו מענה. 

Comment 1

  1. אמיר פילוסוף
    אוקטובר 21, 2023

    ציפורן אחרי מכה
    ולבן שחור פס עקום הצפורן

Write a comment

דילוג לתוכן