בחור מגרד את הציפורניים של כף הרגל

לייזר לטיפול בפטרת ציפורניים

כיום ישנה עלייה משמעותית בפופולאריות של טיפולי לייזר במגוון רחב מאד של תחומים קוסמטיים ורפואיים. פטרת ציפורניים יכולה להיות מעיקה מאד עבור מי שיש לו, שילווה בגרד בלתי פוסק ותסכול רב. אך כיום, גם לחולי פטרת הציפורניים הגיע הטיפול בלייזר. טיפול לייזר כיום נחשב לסוג של קסם בתחומים שהוא משתלב בהם. אך עם כל הקסמים והיתרונות שאנו נהנים בזכות הלייזר הטיפולים ישנם גם מספר חסרונות. במאמר הבא נדון על היתרונות שישנם בטיפולי לייזר בפטרת הציפורניים וגם בחסרונות הקיימים.

ממה נגרמת הפטרת בציפורניים?

לרוב פטרת הציפורניים תגרום לצורתם של הציפורניים להיות עבות יותר מהרגיל והיא תשנה את צבעם וצורתם של הציפורניים. בנוסף, הפטרת גורמת לפירוק קצה הציפורן לשבבים קטנים וגורמת להם לאבד מהקושי שלהן. את פטרת הציפורניים לרוב נקבל במקומות ציבוריים לא סטריליים כמו בריכות שחייה, מלתחות ציבוריות ועוד שלא נוקו בצורה יסודית. הפטרייה גם עלולה להופיע עקב שימוש במשייפות או קוצצים שלא עברו ניקיון איכותי.

מה הם היתרונות של שימוש הלייזר במהלך טיפול פטרת הציפורניים?

בטיפול הלייזר קיימות מספר יתרונות:

1. השפעתם של קרני הלייזר ממוקדות מאד לעומת שיטות הטיפול השונות כמו משחות, כדורים ועוד. משום ששימוש בקרני לייזר הינם ממוקדות מאד אינם פוגעות בשאר איברי הגוף כמו כדורים אשר פוגעים גם בכבד במהלך לקיחתם. בנוסף, הלייזר הממוקד אינו פוגע ברקמות שונות הנמצאות בקרבת הציפורניים.

2. אומנם הנושא עדיין נמצא במחקר וישנם מחקרים סוקרים בנודע לטיפול בפטרת הציפורניים על ידי לייזר. אך הטיפול נחשב למהיר ויעיל לעומת שימוש בסוגי טיפול שונים. 

3. קרני הלייזר החודרות את הציפורן ומגיעות לפטרייה עצמה עוזרות בטיפול יעיל ומהיר בכך שהם משמידות בצורה חזקה יותר את הפטרייה המעיקה. לעומת חומרים שונים שאינם חודרים ומגיעים עד לפטרייה עצמה. לרוב הפטרייה מצליחה להסתתר מתחת לשכבת הציפורן ומשתמש בה כמעין מגן מפני הטיפול. אך בעזרת קרן הלייזר, הקרן מצליחה לחדור את שכבת הציפורן אשר מגנה על הפטרייה ולפגוע במנגנון ההגנה שלה.

4. לטיפול מסוג זה לרוב לא תהיינה תופעות לוואי כלל או סיבוכים מסוגים שונים, בניגוד לשיטות שונות של טיפולי נגד.

5. ברוב הקליניקות המטופל יקבל מעין ביטוח ואחריות לטווח ארוך. לכן, במידה והפטרייה אינה נעלמה לגמרי יוכל לחזור המטופל לקבל טיפול מניעה נוסף. בכך נוכל להיות בטוחים שהקליניקה אליה ניגשנו אחרית ומסורה לתהליך.

6. טיפול בעזרת קרני לייזר לצורך השמדת הפטרייה אינם כואבים כלל ולא כוללים תופעות לוואי שונות או תסמינים שעלולים להיווצר בעור. (לעיתים רחוקות מאד המטופל ירגיש תסמינים מיוחדים). מטופל אשר מפחד מהכאב שיחוש בזמן הטיפול יכול להיות רגוע משום שאין כלל כאב במהלכו של הטיפול.

7. כל טיפולי הלייזר נעשים תוך כדי פיקוח רפואי מלא. הקליניקות המוסמכות לטיפול בפטרת הציפורניים בעזרת לייזר מאושרות תחת פיקוח רפואי מלא, בנוסף גם הציוד בהן הקליניקות משתמשות עובר אישור רפואי מלא.

8. מכשירי לייזר ביתיים, כיום ניתן לרכוש גם מכשירי לייזר ביתיים לצורך העלמתה של פטרת הציפורניים. ובכך, תוכלו לטפל בפטרת הציפורניים שלכם גם ללא הצורך לצאת מהבית.    

כדי להתרשם בצורה טובה ביותר משלל החסרונות שקיימים (שעולים על החסרונות) בטיפול להעלמת פטרת הציפורניים ניתן לגשת לקליניקות המטפלות בפטרת ציפורניים ולהתרשם מדרך העבודה שלהם. בנוסף, חוות דעת הם הדרך הטובה ביותר שניתן לבדוק האם השיטות אכן עובדות, מה הם תופעות הלוואי (אם בכלל) וכמובן עלויות. אך חשוב לא להתבשל עם ההחלטה הזאת זמן רב כדי לא לתת לפטרת הציפורניים לקבל כוח רב.

מה החסרונות של השימוש בלייזר לצורך העלמת פטרת הציפורניים?

כמו בכל דבר שקיימים בו יתרונות גם כאן קיימים חסרונות בכל מה שנוגע לטיפול לייזר להעלמת פטרת הציפורניים. להלן רשימת החסרונות:

עד היום הטיפול בשיטת משחות וכדורים לא הוכיח הצלחה אפקטיבית כמו הטיפול בעזרת לייזר. לכן, אם אתם סובלים כבר שנים מפטרת בציפורניים שלכם נמליץ לכם לגשת לקליניקה אשר מתמחה בהעלמת פטרת ציפורניים על ידי שימוש בקרני לייזר. כמובן, שעל הקליניקה להיות בעלת תעודות והמלצות וחשוב שתהיה וותיקה בתחום השימוש בלייזר.

אך בכל זאת ישנם כמה חסרונות שחשוב שהמטופל אשר בוחר בדרך זאת יהיה מודע אליהם:

1. היעלמותה של פטרת הציפורניים יכולה לקחת כמה חודשים. המצב תלוי בכמות הזמן שהמטופל הזניח את הפטרייה או שהשתמש בתכשירים שאינם יעילים ובזמן זה תפסה הפטרייה מקום טוב מתחת לציפורניים שלו.

2. טכניקת העלמת פטריית הציפורניים על ידי לייזר הינה חדישה יחסית ומצריכה ידע רב ומקצועיות. אך לרוע המזל ישנם קליניקות רבות שאינם מחזיקות בידע הדרוש או בציוד המתאים. שילוב של חוסר ידע והזנחה (סעיף 1) עלולים להוביל את המטופל להגיע פעמים רבות אל הקליניקה ולא לראות כלל תוצאות. לרוב המטופלים חושבים שאינם רואים תוצאות משום שלתהליך לוקח זמן להתרחש (מה שנכון) אך כאשר מדובר על קליניקה שלא נותנת את הטיפול הנכון ולא משתמשת במכשור המתאים התוצאה יכולה כלל לא להגיע. לכן, חשובה מאד הבדיקה של הקליניקה אליה בחרנו ללכת על ידי חוות דעת באינטרנט, פייסבוק או קבוצות שונות שניתן להשיג דרכן מידע.

3. טיפולים שונים כמו משחות וכדורים הינם שיטות טיפול שנחשבות לקלות יחסית ואינן דורשות השקעה מצב המטופל כמו השקעה של זמן. טיפולי הלייזר הינם טיפולים מקצועיים שדורשים מהמטופל להגיע בצורה מתמדת אל הקליניקה לעבור את הטיפול. לכן, לפני התחלת הטיפול חשוב שהמטופל יבין שמדובר בטיפול שמצריך התמדה והשקעה מצידו ושרק על ידי טיפול מתמיד יוכל לנצח את פטרת הציפורניים. לכן, ככל הנראה טיפול זה אינו מתאים לכל אחד.   

לסיכום

אם כבר ניסיתם את כל השיטות שקיימות בשוק היום לצורך העלמת פטרת הציפורניים והם לא עזרו לכם קיימת שיטה נוספת אשר לה סיפורי הצלחה רבים. אך במידה ובחרתם בשיטת קרני הלייזר לצורך העלמת הפטרייה בציפורניים, עליכם למצוא את הקליניקה המתאימה בעלת האישורים המתאימים והמיומנות המתאימה כדי שתוכלו להעביר במהירות את הפטרייה מהציפורניים שלכם אחת ולתמיד.

Comments 5

  1. נטע
    ינואר 30, 2023

    תחזרו אלי לגבי תור ראשון 0546767439

    1. אפריל 8, 2023

      היי נטע, נחזור בהקדם.

  2. שמעון
    פברואר 13, 2023

    אשמח לחזרה אליי עבור לייזר לפטרת בציפרניים

    1. אפריל 8, 2023

      היי שמעון, נשמח לפרטי התקשרות או שתוכל להתקשר אלינו לתיאום תור.

  3. משה כהן
    אוקטובר 27, 2023

    היי מעוניין לשמוע פרטים על טיפול בפטרת

Write a comment

דילוג לתוכן