טיפול בציפורן חודרנית – רק על ידי מומחים

טיפול בציפורן חודרנית

ציפורן חודרנית היא בעיה שיכולה לגרום לכאבים, דלקת, זיהום ונפיחות, תופעות המקשות על ההליכה ויכולות לגרום להפרעה יום יומית לכל אדם. 

ציפורן חודרנית יכולה להיגרם כתוצאה מגורמים רבים כמו נעילת נעליים לוחצות ולא מתאימות, גיזוז לא נכון של הציפורן, הזעת יתר, כתוצאה ממכה בציפורן, אנשים בעלי ציפורניים רחבות מידי, אנשים אשר סובלים מהשמנת יתר ו/או סוכרת, כתוצאה מהתנפחות הרגליים בזמן היריון ועוד.

אם אתם סובלים מציפורן חודרנית, ישנן שתי דרכים לטפל בבעיה – אחת היא השיטה ביתית והשניה היא טיפול מקצועי.

טיפול בייתי

טיפול ביתי בציפורן חודרנית מתאים למקרים קלים או ממש להתחלה בה הציפורן מתחילה לחדור אל מתחת לעור. במצבים כאלו יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. הקפידו על גיזוז נכון של הציפורניים ברגליים. יש לבצע את הגזירה בקו ישר לכל האורך של הציפורן, ולמנוע גיזוז קצר מידי וממש צמוד אל העור בכדי שלא יהיו פינות חדות וכך בעת הצמיחה של הציפורן היא תצמח אל תוך העור.
  2. השרו את כפות הרגליים במים חמים וסבון כמה פעמים ביום.
  3. פנו לרופא וייתכן כי תקבלו טיפול אנטיביוטי נלווה באמצעות כדורים או משחה, במיוחד אם התפתחה דלקת במקום.

קרא עוד על יבלת בכף הרגל

טיפול לצריבת שורש הציפורן

במצבים בהם הטיפול השמרני הביתי לא מצליח לפתור את הבעיה, יש לבצע טיפול בו צורבים את שורש הציפורן. בטיפול הזה משתמשים או בחומר כימי בשם "פנול" או בלייזר, בכדי למנוע צמיחה מחודשת של הציפורן אל תוך העור.

מדובר בטיפול המבוצע תחת הרדמה מקומית כך שמלבד זריקת ההרדמה לא תחושו בכאבים קשים מידי, ושיעורי ההצלחה של הטיפולים הללו הינם גבוהים מאוד כך שברוב המקרים הבעיה חולפת ואינה חוזרת שוב מאוחר יותר.

אז אם אתם סובלים מציפורן חודרנית, אתם חייבים לדעת שיש מה לעשות, וכדאי לפנות לאבחון של המצב וטיפול מוקדם ככל האפשר. אל תזניחו את הבעיה כי היא רק תחמיר.

צרו קשר:
דילוג לתוכן