בחורה מחזיקה את עף הרגל שלה בכלל כאבים עזים

טיפולים טבעיים למניעת בעיות בכף הרגל

מי מאיתנו לא קיבל מתי שהוא בחייו פטרייה בציפורניי הרגליים מהמלתחות הציבוריות או בעיית עור שצצה לפתע משום מקום שגרמה לייבושו של העור. טיפולים רבים קיימים לבעיות אלו בכפות הרגליים, אך רבים מאיתנו מעדיפים את השימוש בחומרים טבעיים לצורך הטיפול כדי לא לגרום בעיות נוספות בגוף כמו שימוש בכדורים שעלולים להזיק לכבד שלנו רבות ועוד.

ממה נגרמות בעיות בכפות הרגליים?

העור שלנו בכפות הרגליים הינו העור העבה ביותר בגופנו, משום שעור זה עבה במיוחד הוא נוטה להתייבש בתדירות גבוהה יותר משאר חלקי העור שלנו. בעקבות התייבשותו של העור נוצרת שכבת עור חדשה על העור היבש ובכך נוצרת לנו שכבה עבה עוד יותר מה שמקשה עלינו בטיפול קל.

בעבר הליכה יחפה ללא נעליים הייתה מקובלת מאד אך כיום מנהג זה מעט השתנה ואיתו גם השתנו סוגי בעיות הרגליים שלנו. כאמור שינוי מוביל לשינוי אם בעבר היו סובלים מבעיות עור קשה ברגליים לצורך שמירת הרגליים כיום בזכות הנעליים יש לנו עור רך אך אנו סובלים מבעיות שונות.

מה ניתן ללמוד מכפות הרגליים?

טיפולים הוליסטיים רבים בוחנים את כפות הרגליים שלנו כמעין מפה של כל הגוף ובעזרתם יכולים להבין אילו בעיות קיימות בגוף וגם על ידי לחיצות ניתן לרפאם. בעזרת בחינת כפות רגלינו ניתן ללמוד על מבנה הגוף שלנו, בעיות רפואיות, בעיות נפשיות ועוד. שיטות רבות כמו סוג'וק שרוב ההתעסקות שלהן נעשית על ידי לחיצות בכפות הרגליים לצורכי שחרור, ריפוי ועיסוי כפות הרגליים כדי להביא לריפוי בעיות רבות בגוף.

מדוע טיפול טבעי הוא המועדף על כפות הרגליים שלנו?

הזנה טבעית של כפות הרגליים בעזרת שמנים אתריים וחמאות טבעיות כמו חמאת שיאה חשובים מאד. שימוש בחומרים טבעיים עוזר לגופנו אך לא משתלט עליו וגורם לו להתמכרות לחומר מסוים. חומרים טבעיים נותנים לגופנו את החומרים שהוא זקוק להם לצורך בנייה מחודשת של תאים בכוחות עצמו ולא על ידי חומרים כימיים

לעומת זאת שימוש בחומרים סינטטיים שמופקים לרוב מנפט מכסים את העור שלנו בשכבה שאינה נספגת בו ורק אוטמת אותו. שכבה זאת רק נותנת לנו את התחושה שהוא גמיש ורך, אך בטווח הרחוק העור שלנו מפסיק להפריש את החומרים שקיימים בגוף שלנו לצורך ריכוך העור. ולכן, שימוש בחומרים שאינם טבעיים רק יביא אותנו ליובש מוגבר ולתלות בחומר ספציפי.

לטיפול בשיטות טבעיות קיימות מספר שיטות שניתן לעשות לבד בבית:

לטיפול בכפות רגליים יבשות:

נסביר כיצד מכינים משחה מצויינת לכפות רגליים יבשות שנותנת לעור כפות הרגליים שלנו הזנה טובה, תורמת לריפוי הרקמות החולות או היבשות ומרככת את העור בצורה יעילה וטבעית אשר ניתן להכין ממש לבד בבית שלכם ולא דורשת זמן רב.

לצורך משחה זאת ניקח חמאת שיאה שמרככת בצורה מדהימה את עור הגוף ובמיוחד את עור כפות הרגליים שלנו. משום שמשחה זו הינה משחה קשה רצוי לערבב אותה עם שמן שידלל אותה מעט, כמו שמן זית, חוחובה או כל שמן שיש לכם בבית.

לעבודה:

על ידי בישול בסיר כפול על גבי מים (בן מארי) נחמם את חמאת השיאה לצורך עבודה קלה יותר, לאחר מספר דקות נערבב עם חמאת השיאה את השמן שבחרנו וניצור תערובת חלקה. חשוב לא לחמם על אש גבוהה כדי לא לבשל את החמאה אחרת הבישול עלול לפגוע התכונות הטובות שלה. את התערובת ניתן להעביר לכלי סגור ולתת לה להתקרר ולהתקשות מעט. בשלב זה שהמשחה עוד מעט חמה ורכה ניתן להוסיף לתערובת גם שמנים אתרים לפי בחירתכם, ערבבו בערך 10 טיפות.

לאחר שהתערובת התקשתה ניתן למרוח על כפות הרגליים בצורה יומיומית.

כיצד להפסיק להאכיל את פטרת הציפורניים שלנו?

למי מאיתנו שסובל מפטריות בציפורניים ישנו גם פתרון לזה. פטרייה בצפורניים יכולה להיות מעיקה מאד ולהישאר איתנו זמן רב. לכן חשוב מאד לטפל בה בזמן ולא לדחות את הטיפול משום שפטרייה ככלל עם הזמן תופסת חוזקה ובכך קשה מאד להיפטר ממנה.

שימוש רק בחמאת שיאה וחוחובה יהיה הפתרון המושלם להחלשת הפטרייה. שימוש בשמנים אתריים במקרה הזה לא יועילו ואף יחזקו את הפטרייה מלבד שימוש בשמן עץ התה שיהיה מושלם לטיפול בפטרת שלכם.

לעבודה:

מתחילים באותה השיטה של חימום חמאת השיאה על ידי בן מארי (סיר עם מים חמים ומעליו סיר נוסף עם חמאת השיאה). לאחר שהתערובת התמזגה לה ונהייתה מאוחדת נוסיף לה בערך 10-12 טיפות שמן עץ התה. משחה זאת תהווה עבורכם פתרון טבעי מושלם.

לצורך טיפול נוסף ניתן לטפטף לפנים הנעל שמן עץ התה ולהשרות את גרביינו במים מעורבבים עם שמן עץ התה לפני שאנו מכבסים את הגרביים לצורך השמדת הפטרייה.

לסיכום למי מאיתנו שמאוהב בשיטות טיפול טבעיות ורוצה רק שמנים אתריים בסביבה שלו ישנם מגוון רחב מאד של דרכי טיפול. כיום המודעות על חומריים טבעיים עולה ותופסת מקום בראש סדר העדיפויות שלנו. שימוש בחומרים טבעיים חשוב לטווח הארוך של הטיפול שאנו בוחרים לעשות משום שבעזרת חומרים טבעיים הגוף שלנו לומד להחזיר את המצב לקדמותו לבד ולא בעזרת חומרים כימיים שרק מבלבלים אותו. לכן לפני שאתם בוחרים למרוח משחה שאין לכם את הידע ממה היא עשוייה חישבו פעם נוספת על האופציה של טיפול טבעי.

Write a comment

דילוג לתוכן