בחור אוחז בכף רגלו בגלל כאבים

דלקת בכף הרגל

למי מאיתנו לא קרה שהתחילו לו כאבים בכף הרגל. כאבים בכף הרגל הם דבר טבעי ושכיח אצל הרבה מאד אנשים. לא סתם, אנו נמצאים ברוב שעות היום שלנו בהליכה או עמידה והחלק שמחזיק את כל משקל הגוף שלנו הוא כפות הרגליים. בעיות בכפות הרגליים הם דבר שכיח מאד וחשוב לא להזניח אותם משום שהם לא יעברו מעצם. עם הגיל כמות כאבי כפות הרגליים עולה ואיתה גם הדלקות בכף הרגל. במאמר הבא ריכזנו עבורכם כל מה שחשוב לדעת על דלקות בכף הרגל.

מה היא דלקת בכף הרגל ובשלד ?

דלקת היא תהליך של הגוף שלנו או יותר נכון של המערכת החיסונית שלנו. ברגע שהמערכת החיסונית מזהה נזק ברקמות שנוצר מגורם זר כמו זיהום חיידקי או ווירוס או כתוצאה מפציעה פנימית כמו קרע בשריר, מפרק שחוק, קריעת רצועה ועוד. כל אחד מהסיטואציות האלו ידליקו את תפקוד המערכת החיסונית שלנו והיא תתחיל לפעול. המערכת החיסונית מבצעת דלקת ובכך היא מצליחה להגביל את גודל הנזק שנוצר וליצור ריפוי ושיקום של הרקמה שנפגעה.

דלקות יוצרות כאבים ומוגבלות, הדלקת היא תהליך מאד חיוני וחשוב כדי להחזיר את המרקם הפגוע לתפקוד תקין. ישנם סימנים מאד ברורים להיווצרותה של הדלקת ונוכל לזהות אותה בקלות. הסימנים הם: אדמומיות, טמפרטורה גבוה של האזור, כאבים ונפיחות.

חשוב מאד לזכור שתהליך דלקתי הוא תהליך חיובי וטוב שקורה בגוף שלנו והוא בא להראות לנו שהמערכת החיסונית שלנו פועלת בצורה תקינה וטובה. שימוש בתרופות כמו אנטיביוטיקה לא בא לבטל את הדלקת אלא לעזור לה בפעולת הריפוי שלה, לאזן אותה, להוריד את הכאבבים ולסיים את תהליך הריפוי.

מה היא דלקת בכף הרגל?

דלקות בכף הרגל שלנו יכולות להיווצר כתוצאה של זיהום, פטרת, קוץ שחדר עמוק, חתך או כל פציעה אחרת. רוב הדלקות בכף הרגל קורות כתוצאה מקרעים קטנים ברקמה הרכה או בגלל תהליכי שחיקת המפרקים בכף הרגל. דלקות אלו מכונות דלקות אורטופדיות או דלקות שלד השריר.

ברוב המקרים דלקות בכף הרגל מתחילות מהעשור הרביעי בחיים. ברוב המקרים זה קורה כתוצאה של מאמץ פיזי גבוה ושימוש בנעליים לא איכותיות מה שמהווה סיבה משמעותית לדלקות. זיהוי של דלקת בכף הרגל יכול להיות משימה קשה במיוחד משום שכף הרגל שלנו מורכבת ממספר גבוה מאד של רצועות, שרירים, מפרקים, עצמות ועוד. כל אחד מהחלקים הללו יכול ליצור דלקת בכף הרגל שלנו.

מה השכיחות של דלקת בכף הרגל?

מחקרים רבים מראים שבין 10% ל-25% מהאוכלוסיה הבוגרת סובלת מכאבי רגליים או מדלקות הרגליים. מחקר מצא כי 34% מהאוכלוסיה מעל גיל 65 סובלת מדלקות בכף הרגל או מכאבים חזקים. וכי 62% מאותם אנשים שסובלים מדלקות ברגליים סובלים באותם הדלקות שבני הרגליים, רק 38% סובלים מדלקת בכף רגל אחת.

לנשים יש סיכוי גבוה יותר לסבול מדלקות בכפות הרגליים בגלל העלייה במשקל הגוף שלהם. בנוסף, מחלות כלי דם, סוכרת, מחלות לב וירידה בצפיפות העצם גם הראו סיבות לדלקות בכף הרגל. בנוסף, אנשים שסובלים מבעיות גב, ברכיים וקרסוליים נוטים לסבול יותר מדלקות בכף הרגל.

דלקות בכף הרגל הקדמית

דלקות שמקורן בכף הרגל הקדמית הראו עלייה משמעותית בגילאי 65 ומעלה. כ-32% מהאוכלוסייה בגילאים אלו סובלת מכאבים בכף הרגל בכף הרגל הקדמית. גם פה לנשים ישנם אחוזים גבוהים יותר מאשר לגברים.

דלקת בכף הרגל האחורית

דלקות בכף הרגל האחורית מופיעה אצל 26% מהאנשים שסובלים מדלקות בכפות הרגליים. תופעה של דלקות בכף הרגל האחורית מופיעות בגיל 20-35 בנוסף בגילאי 65 פלוס. גם כאן, נשים סובלות יותר מכאבים בכף הרגל האחורית לעומת גברים.   

פודיאטריה

פודיאטריה היא ענף ברפואה שמקדיש את כל מחקריו לחקר, לימוד, אבחון וטיפול בבעיות של כאבים ודלקות של כף הרגל ושל הקרסוליים. במידה ומישהו סובל שנים בכאבים ודלקות חוזרות בכפות הרגליים שלו פודיאטריה יכולה להוות עבורו פתרון ראוי למציאת הבעיה שממנה הוא סובל. חשוב מאד לא להזניח את אותם הכאבים והדלקות שיש לנו בכפות הרגליים משום שהזנחה לא מביאה לפתרון הבעיה ויותר מכך היא מעכבת את ההחלמה.

מדרסים

מדרסים לא פותרים את הבעיה של הדלקת אך הם יכולים להוריד בצורה משמעותית את הלחץ שיש כל כף הרגל שלנו במהלך ההליכה או הפעילות. המדרס יאפשר לרקמה הפגועה את ההחלמה מהדלקת ואת הזמן לטיפול בה. ישנם מגוון רחב מאד של סוגי מדרסים, במידה ועשיתם מדרסים ואתם לא מסופקים מהם אתם יכולים לחזור לבעל המקצוע שיסדר לכם את המדרס ויהפוך את המדרך שלכם לקל יותר נוח יותר עבור כף הרגל שלכם. מדרסים איכותיים יכולים להיות יקרים יחסית אך השקעה במדרס איכותי יכול לפתור בעיות רבות ולהוריד את רמת הכאב שלכם.

טיפול הולם

חשוב להשקיע בטיפול נכון כדי להוריד את רמת הלחץ מכף הרגל. כאשר אנו מורידים את הלחץ שיש לנו על כף הרגל אנו מאפשרים לדלקת להתפנות ולרפא את האזור כל עוד אנו ממשיכים להפעיל לחץ על כף הרגל שלנו אנו מעכבים את תהליך הריפוי. לכן, מנוחה טובה, מדרסים איכותיים וטיפול בזמן יכולים להועיל מאד לכף רגל דלקתית.

לסיכום:

דלקות בכף הרגל הם דבר שכיח מאד אצל אנשים רבים. אין מה להילחץ מזה אך חשוב מאד לטפל בדלקת בזמן ולא להזניח אותה.   

Write a comment

דילוג לתוכן