לאיזה יש כאבים ברזל בזמן ריצה בעקבות ציפורן חודרנית

ניתוח ציפורן חודרנית: 6 סיבות להיווצרות הציפורן

ניתוח ציפרון חודרנית כל הסיבות להיווצרות הציפורן

ציפורן חודרנית היא אחד המטרדים הגדולים ביותר בכף הרגל מאחר ומעטים הרגעים שבהם הרגל שלנו נמצאת לה חופשיה באוויר העולם ויכולה לחוש את הנוחות שבלא להיות כבולה בשרוכים וסוליות וגם כמובן בגלל הכאב הגדול שמתלווה אליה. לציפורן חודרנית יש כמה דרגות כאב ולא מעט אנשים אפילו לא מודעים לכך שהכאב שהם חווים הוא כתוצאה מציפורן חודרנית ויחד עם זאת ישנם כאלו שלא באמת יכולים להתעלם מהתסמינים החמורים שיכולים להיווצר כתוצאה מהיעדר טיפול. ציפורן חודרנית תיווצר על פי רוב בבוהן הגדולה שברגל אך אסור להניח שאין אופציה לאצבעות אחרות ברגל ללקות בציפורן חודרנית.

6 סיבות להיווצרות ציפורן חודרנית

ישנן כמה סיבות להיווצרות ציפורן חודרנית שבהיעדר תשומת לב וטיפול עלולות להביא אתכם לכדי צורך בניתוח להסרת ציפורן חודרנית. על מנת להבין במה כדאי לטפל ומה כדאי לעשות בכדי להימנע מניתוח עלינו לדעת קודם כל מהן אותן סיבות:

  1. גזירה לא נכונה – כן, יש דרך נכונה לגזור ציפורניים וסביר להניח שאם אתם גוזרים לא נכון את הציפורן אתם יוצרים את התשתית להיווצרות ציפורן חודרנית. כשמדובר בציפורניים ברגליים בעיקר הדרך הנכונה לגזור את הציפורניים היא בקו יחסית ישר (לא מעוגל) ולא לעבור את כרית הבוהן. בעיקר בקצוות הציפורן.
  2. לחץ פיזי – זו לא הפתעה גדולה כשחושבים על זה אבל אם הנעליים שלכם לוחצות יתר על המידה, הגרביים הדוקים מידי או שהגרביונים צמודים וכשכל זה נעשה לאורך זמן הציפורניים מתרגלות לצמיחה בכיוון מעט שונה מהצמיחה הטבעית שלהן.
  3. טראומה לציפורן – מכה בציפורן, שבר, שטף דם פנימי וכדומה עלולים לשנות את האופן שבו הציפורן צומחת. לרוב הציפורן מצליחה לשוב אל איתנה ולאחר שנותנים לחלק הפגוע לגדול ולהיגזר הציפורן חוזרת לצמוח כרגיל. אבל, ישנם פעמים שבהם הציפורן ממשיכה לגדול באבנורמליות.
  4. תורשה – מה לעשות, לא כולנו מושלמים ולפעמים הציפורניים שלנו עלולות לצמוח בצורה לא טובה רק בגלל משקל גנטי שאנחנו נושאים עימנו. במקרים כאלו ניתוח יכול להיות פיתרון מצוין.
  5. מחלות כרוניות – באופן עקרוני כל מחלה שעלולה להפיא להנפיחות או לבצקות ברגליים עלולה לגרום לציפורן חודרנית, זוהי אמנם אינה בעיה של צמיחת ציפורן לא נכונה והדרכים לטיפול במחלות אלו אינו קשור בקשר אדוק עם טיפול בציפורן חודרנית אך לפעמים טיפול שיטחי כזה יכול להיות עולם ומלואו. מחלות כגון סוכרת, שינויים הורמונליים (בין אם הריון, שינויים גילאים ואף שינויים הורמונליים יזומים), אי ספיקת לב ומחלות נוספות הן העלולות להביא לכדי היווצרות הציפורן החודרנית.
  6. פטרת פטריות ברגליים מביאות לרוב לעיבוי הציפורן ולשבירתה. השברים של הציפורן לרוב עלולים לחדור אל תוך העור, לזהם אותו ולהביא לכדי עיבוי העור ולמוגלה.

מתי צריך לעשות ניתוח ציפורן חודרנית

כפי שאמרנו מקודם ישנן כשלוש דרגות חומרה לציפורן חודרנית ויש לשים לב להתפתחות הבעיה ולא להתעלם כאשר אתם מזהים אותה.

  • הדרגה הקלה ביותר היא גירוי קל בקצה הימני או השמאלי של הבוהן. במקרים כאלה לאו דווקא צריך לבצע ניתוח, יכול להיות שהגירוי נסבל ושבעת לבישת נעליים במידה הנכונה או גזירת הציפורניים בצורה הולמת יכול לפתור את המשך הגירוי.
  • הדרגה הבינונית היא כאשר נוצרת התנפחות קלה של האזור הפגוע ולעיתים אף זיהום והצטברות מוגלה באיזור הציפורן החודרנית. במקרים כאלו כדאי מאוד להיוועץ עם רופא עור ובמידת הצורך לבצע ניתוח להסרת הציפורן החודרנית.
  • הדרגה הקשה היא כאשר נוצרת דלקת כרונית והציפורן החודרנית ממשיכה לגדול לתוכה גם כאשר גוזרים את הציפורן בצורה הנכונה ומאווררים כמה שאפשר. לעיתים קרובות מצטברת גם שכבת עור עודפת כתוצאה מניסיון של העור להשתקם מהפצע. במקרה כזה ההמלצה החד משמעית היא ניתוח שעלול להביא לפתרון מלא.

מהלך הניתוח

לניתוח הסרת ציפורן חודרנית יש שלושה חלקים – הרדמה, הסרה וצריבה. בעזרת חומר הרדמה שמוזרק באופן מקומי מרדים הרופא את החלק הבעייתי שבאצבע, לאחר מכן הוא מבצע חיתוך דק לכל אורך החלק החודרני של הציפורן ומסיר אותו מתוך העור הפגוע ולבסוף על מנת למנוע גדילה חוזרת של הציפורן החודרנית אל תוך העור הוא צורב את שורש הציפורן בחלקה הבעייתי.

שיקום מניתוח ציפורן חודרנית במידה ואינכם עובדים או מבצעים פעילות פיזית אינטנסיבית אורך כיומיים שלושה. אם בזמן העבודה עליכם לבצע פעולות פיזיות קשות שדורשות לא מעט הליכה ואף עמידה השיקום המומלץ הוא לחכות כשבוע עד שהכל שב על מקומו בשלום.

כמה מילים אחרונות

כדאי מאוד לא לשחק עם ציפורן חודרנית ובעת הרגשה, הקלה שבקלות, של גירוי בצד הבוהן מומלץ ליצור קשר עם רופא עור מומחה לציפורניים חודרניות. אנחנו מקווים שהבנתם מהן הסיבות להתפתחות ציפורן חודרנית ושמעתה תדעו לקחת את כל משנה הזהירות כדי להמנע מלהגיע למצב של ניתוח. אך אם בכל זאת הגעתם למצב כזה זכרו שלא הכל אבוד ושניתוח להסרת ציפורן חודרנית רק נשמע מבהיל ובפועל מדובר בניתוח פשוט ומהיר.

דילוג לתוכן