2

למה נוצרות יבלות בכף הרגל וכיצד ניתן למנוע את היווצרותן?

כיצד מונעים יבלות בכף הרגל?

יבלות בכף הרגל הן כואבות, פוגעות במראה האסתטי של כפות הרגליים ויכולות להוות מפגע והפרעה משמעותית בחיי היום יום של כל אחד. אז איך הן נוצרות? וכיצד ניתן למנוע היווצרות שלהן? קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה.

יבלות בכף הרגל הן שכיחות מאוד, על פי ההערכות בישראל אחד מכל עשרה אנשים סובל מיבלות בכף הרגל, והן מפריעות לרבים.

היבלות נוצרות על ידי וירוס הפפילומה, כן – זה שאתם מכירים מהפרסום הרב למניעת סרטן צוואר הרחם. מדובר בנגע קטן יחסית, אשר ברוב המקרים מופיע באזור הקרסול, אך הוא יכול להופיע גם באזורים נוספים אשר עומדים תחת לחץ כמו החלק העליון של אצבעות הרגליים ואפילו בכפות הידיים של ספורטאים ומרימי משקולות.

התקדמות הנגיף

בתחילה הנגיף מדביק תא אחד של עור, אך לאחר מכן התא למעשה משתכפל ומתעוות. בצורה הזו מתאספים כל התאים ויוצרים את צורת היבלת המוכרת. חשוב לדעת כי יבלות בכף הרגל יכולות להיות מדבקות ולעבור בקלות בין בני אדם, דרך שימוש משותף במקלחות, מדידה של נעליים ללא גרביים ומגע כזה או אחר.

הטיפולים המסורתיים ליבלות הוכחו כלא יעילים, במיוחד לא לטווח ארוך, ולכן אצלנו תוכלו למצוא טיפולים מתקדמים יותר ובעלי הצלחות גבוהות יותר.

2

כיצד למנוע התפתחות יבלות בכף הרגל?

שמירה על הגיינה תסייע לכם למנוע מראש היווצרויות של יבלות בכף הרגל, ותסייע לכם ליהנות מבריאות כף רגל הרבה יותר טובה. כיצד תוכלו למנוע את היווצרות היבלות הללו? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בכך:

  • אם מופיעה יבלת אחת, כסו אותה בתחבושת קטנה או פלסטר בכדי למנוע מגע או הדבקה עם אזורים אחרים בגוף.

שמרו על הגיינה

  • אל תהיו יחפים במקומות ציבוריים, ובמיוחד בחדרי מלתחות או מקלחות ציבוריות כמו בבריכת שחיה, חדר כושר וכדומה.
  • הקפידו להחליף גרביים מידי יום, ובקיץ אפילו כמה פעמים ביום אם אתם סובלים מהזעת יתר בכפות הרגליים.
  • אל תחלקו גרביים ונעליים עם אנשים אחרים, גם אם אתם לא רואים עליהם יבלות ברורות.
  • כאשר אתם מודדים נעליים בחנות, הקפידו לבצע את המדידה עם גרביים בלבד.

בחירת הנעליים הנכונות

נעליים, לפני מראה ועיצוב, חייבות להיות נוחות ומותאמות לכף הרגל. אם אתם רוצים למנוע היווצרות יבלת בכף הרגל אתם חייבים לבחור את הנעליים הנכונות, במיוחד נעליים ליום יום אותן תנעלו שעות ארוכות.

נעליים צרות אשר יוצרות לחץ גדול על כף הרגל, במיוחד בחלק הקדמי, נעלי עקב מחודדות וכדומה, אלו נעליים אשר מובילות ללחץ על כף הרגל, ובכדי להגן על העצבים בכף הרגל הגוף יוצר את היבלות. לכן, נעליים כאלו כדאי לנעול רק בהזדמנויות מועטות ולזמן קצר – ליום יום ולהליכה ממושכת בחרו נעליים רחבות, נוחות יותר, והשתמשו במדרסי סיליקון אשר יאפשרו נוחות גדולה יותר בעת ההליכה ויתמכו באופן הטוב ביותר בכף הרגל שלכם.

כמו שרצה הטבע

כאשר אתם נמצאים בבית, לכו יחפים (כמובן, בתנאי שהמקום נקי). כך תוכלו לתת לרגל את האוורור לו היא זקוקה ואת המרחבים והיציבה הנכונה ותוכלו למנוע יבלות וכך להפחית יבלות קיימות. אם אתם לאחר הליכה ממושכת או יום עמוס, השרו את הרגליים בקערה עם מים חמים וסבון בכדי לעודד זרימת דם טובה יותר לכל האזורים.

סובלים מיבלת בכף הרגל? אולי תתעניינו גם במאמר העוסק בטיפול ביבלות בכף הרגל.

צרו קשר עם אנדי קרף, ד"ר לפודיאטריה, פודיאטור מנתח

דילוג לתוכן