טיפול בציפורניים בצע לבן

כתמים לבנים בציפורניים – מה זה אומר?

כתמים לבנים בציפורניים הם הופעה של כתמים לבנים או בתמים דמוי לבן על הציפורניים בכפות הרגליים וכפות הידיים. יכולות להיות הרבה סיבות שבגללן יופיעו כתמים לבנים בציפורניים. הסיבות המרכזיות להופעה של כתמים אלו הן:

  • מניקור
  • ספורט
  • כסיסת ציפורניים
  • מחסור בסידן
  • תזונה לא נכונה
  • מחסור בוויטמינים

כאשר מופיעים כתמים לבנים או פסים לבנים על הציפורניים שלנו בכף הרגל או בכף היד כדאי לנו ללכת לרופא שיבדוק ויברר מה הסיבה לכך. הופעת כתמים אלו יכולה להיות סימן לבעיה רפואית כמו למשל מחסור בוויטמינים או תזונה לא טובה.

כתמים לבנים בציפורניים – על מה זה מעיד?

כתמים לבנים בציפורניים יכולים להעיד על בעיות רפואיות שונות. כתמים אלו יכולים להעיד על בעיות רפואיות כמו למשל תזונה לא נכונה או מחסור בסידן. תזונה לא נכונה או מחסור בסידן יכולים לגרום לנו לחשוב חולשה, כאבי שרירים, עייפות, עצבנות ועוד… . כאשר יש לנו מחסור חמור בסידן אנחנו יכולים להיות פגיעים יותר לשברים בגוף כי העצמות שלנו פחות חזקות. חשוב מאוד שאם אנחנו מבחינים שיש לנו כתמים על הציפורניים לבנים או בצבעים אחרים שנבצע בירור רפואי לעומק מה הסיבה לכך וננסה לקבל טיפול.

הפודיאטור שיכול לטפל לנו בבעיית הכתמים ושיכול גם לאבחן מה המקור שלהם הוא לרוב יהיה רופא המשפחה שלנו. אם אנחנו סובלים מכתמים חשוב שנלך לרופא המשפחה שלנו ונראה לו אותם. במקרה הצורך הרופא יפנה אותנו להמשך טיפול אצל רופאים מומחים אחרים ואם הוא יוכל הוא יספק לנו תרופה או פתרון למצב בעצמו.

כתמים לבנים בציפורניים – איך מטפלים בכך?

הטיפול בהופעה של כתמים לבנים בציפורניים תלוי בסיבה שבגללה הופיעו הכתמים. אם מתברר שהסיבה שבגללה הופיעו הכתמים היא מחסור בוויטמינים הדרך לטפל בכך היא לאכול מזון בריא יותר ולהשלים את החוסר שלנו בוויטמינים. אם הבעיה נגרמה כתוצאה ממניקור אנחנו צריכים לטפל ולשקם את הציפורן. אם המקור לצבע הלבן על הציפורן הוא פציעת ספורט אנחנו צריכים לתת לכף הרגל לנוח ולעשות ספורט באופן מתון יותר.

כתמים לבנים בציפורניים – למה חשוב לטפל בכך?

חשוב מאוד לטפל במקרים של הופעה של כתמים לבנים בציפורניים כי כמו שכבר אמרנו כתמים אלו יכולים להיות סימן לבעיה רפואית רצינית יותר מאשר סתם בעיה אסתטית. ככלל חשוב שנשים לב לכל האיברים בגוף שלנו וחשוב גם שנשים לב האם יש לנו כתמים שונים על כפות הידיים או הרגליים שלנו. במידה ואנחנו מבחינים שיש לנו כתמים אנחנו צריכים לטפל בכך כמה שיותר מהר. באמצעות בדיקות דם נוכל לדעת האם חסרים לנו ויטמינים או סידן בגוף והאם אנחנו צריכים לשנות את התזונה שלנו.

כתמים לבנים בציפורניים – האם זה מראה על חסך תזונתי?

מודעות להופעה של כתמים לבנים בציפורניים יכולה לאפשר לנו ללמוד שאנחנו סובלים על חסכים בתזונה שלנו. חסך תזונתי יכול להיות מסוכן מאוד והוא יכול לגרום לנו להרבה מאוד בעיות בריאות כמו למשל כאבי ראש, בחילות, כאבי בטן, כאבי שרירים, עייפות כרונית, חולשה, דופק מהיר ועוד… . חסך תזונתי מסוכן במיוחד אצל תינוקות, ילדים ובני נוער כי הגוף שלהם עדיין מתפתח. אם אנחנו שמים לב שלילדים שלנו יש כתמים לבנים על הציפורניים בכפות הרגליים או בכפות הידיים שלהם כדאי לנו לקחת אותם לבדיקות מקיפות בשביל לברר מה מקור הכתמים והאם הם מעידים על חסך תזונתי.

כתמים לבנים בציפורניים בעקבות טראומה לגוף

אחד המקורות להופעה של כתמים לבנים בציפורניים יכול להיות טראומה לגוף. אם הגוף שלנו סבל מטראומה בעקבות: 

  • ספורט
  • מניקור
  • פציעה
  • תאונה
  • מחלה

אנחנו חייבים להיות מודעים לכך ולקבל טיפול הולם. ככל שנקבל טיפול רפואי מהר יותר כך הכתמים ייעלמו מהר יותר ואנחנו נוכל להרגיש טוב יותר. כאשר הסיבה להופעת הכתמים היא טראומה לגוף אנחנו בדרך כלל נרגיש כאב ולא נחוש טוב. במקרה זה אנחנו יכולים לקחת כדורים נגד כאב ואנחנו יכולים ללכת לרופא המשפחה שלנו לשם קבלת טיפול רפואי מעמיק יותר.

כתמים לבנים בציפורניים בעקבות כסיסת ציפורניים

כתמים לבנים בציפורניים יכולים להופיע גם אצל מי שכוסס ציפורניים כדבר שבשגרה. כסיסת ציפורניים היא הרגל מגונה והיא גם פוגעת בחוזק הציפורן ובבריאות שלה. אם אנחנו רוצים להתמודד עם בעיה זו אנחנו חייבים להפסיק לכסוס את הציפורניים שלנו. לא תמיד קל להיגמל מההרגל של כסיסת ציפורניים וחשוב מאוד שנעשה הכול בשביל להצליח לעשות זאת. ניתן לומר שכאשר מופיעים כתמים לבנים על הציפורניים שלנו בכפות הרגליים או בכפות הידיים שלנו חשוב שנשים לב לכך וננסה לקבל טיפול רפואי הולם ולברר מה מקור הכתמים. לאחר שנקבל טיפול הכתמים ייעלמו לאט ובהדרגה וכך נוכל להרגיש טוב יותר.

בסופו של דבר חשוב שנשים לב אם מופיעים כתמים בכפות הרגליים או כפות הידיים שלנו ושננסה לטפל בכך. יכול להיות מצב בו גם לאחר שנטפל בסיבה להופעה של הכתמים סיבה נוספת תגרום לכתמים להופיע שוב. הסימן של הכתמים הוא סימן חשוב והוא יכול לעזור לנו להבין או לסמן לנו שאנחנו סובלים מבעיית בריאות או מחסך תזונתי ולכן חשוב לא להתעלם ממנו.

Write a comment

דילוג לתוכן