טיפול בציפורן חודרנית על ידי מומחה פודיאטריה

כל מה שרציתם לדעת על פודיאטריה

מה זה פודיאטריה?

ענף הפודיאטריה הינו ענף אליו נכנסים תחומי רפואה רבים הקשורים לכף הרגל, ועל העיקריים שבהם, ותחומי הרפואה בהם יכול לסייע לכם ענף הפודיאטריה, תוכלו לקרוא במאמר הבא.

ציפורן חודרנית

ציפורן חודרנית הינה בעיה רפואית ממנה סובלים אחוז גדול מהאוכלוסיה. בתחילה, מדובר בבעיה קטנה אשר רבים מזניחים וחיים איתה, ולא נותנים לה את היחס הראוי, אך ללא טיפול המצב יחמיר יותר ויותר ובסופו של דבר יכול להיגרם זיהום לרקמות ולעצמות בכף הרגל.

בתחילה, הדבר מאופיין בעיקר בתחושת כאב קלה ונפיחות אשר נובעים מצמיחה של הציפורן אל תוך העור שמסביב, אך ברגע שמתפתח זיהום כבר מבחינים במוגלה, דימום ובעיות הרבה יותר קשות אשר יכולות להפריע לאדם באופן מהותי ומשמעותי בחיי היום יום, לכאבים קשים במיוחד בעת נעילת נעליים סגורות ולבעיות רפואיות לא פשוטות.

כאשר מטפלים בציפורן חודרנית בהתחלה, הטיפול הוא קל וכולל השריה במים חמים וסבון, גזיזה נכונה ואולי שימוש במשחה אנטיביוטית. ככל שהמצב מחמיר יש כבר צורך בשימוש בפתילי סיליקון או אפילו התערבות כירורגית.

פטרת הציפורניים

פטרת הציפורניים הינה למעשה זיהום שכיח מאוד אשר מופיע בבהונות הרגליים המוכר לרובנו כפטריות בציפורניים. הפטרת משנה את המראה של הציפורן ואפילו יכולה לגרום להיפרדות שלה מהבהונות. רבים מגיעים אל הרופא עם פטרת כאשר עיקר התלונות הן על המראה האסתטי, בעיקר עבור נשים אשר נועלות נעליים פתוחות, אך גם ללא טיפול יכול להיגרם זיהום שיתפשט לאזורים נוספים בכף הרגל ולכן חשוב לטפל בבעיה מוקדם ככל האפשר.

כף רגל סוכרתית

כף רגל סוכרתית נגרמת בעקבות סיבוך אצל אנשים אשר סובלים ממחלת הסוכרת. ללא טיפול, ובמקרים חמורים, הדבר יכול להיגמר גם בצורך בביצוע קטיעה.

כף רגל סוכרתית יכולה להתפתח בשל פגיעה עצבית תחושתית או מוטורית, פגיעה בעלי הדם ההיקפיים של כף הרגל או אפילו בעיות בעור כף הרגל.

לכן, קודם כל חולי סוכרת צריכים לשמור על רמות סוכר מאוזנות בגוף ולהקפיד על תזונה נכונה בכדי למנוע התפתחות של כף רגל סוכרתית, ובכל מקרה של חשד או כאב לפנות מיד לאבחון ובדיקה.

דילוג לתוכן