כפות רגליים מטופחות של אישה עם לב עליהן

5 טיפים לשמירה על בריאות כף הרגל

כף רגל לא מטופל עלולה בקלות רבה להפוך להיות מטרד בעל צורך לתחזוקה גובהה ושוטפת (תרתי משמע). אך לפני שאנחנו מגיעים למצב שבו צריך לערב תכשירים כאלה ואחרים כדאי לדעת כמה טיפים שיעזור לכם לשמור על הבריאות התקינה של כף הרגל.

  1. שטיפה יומיומית
    כף רגל היא דבר שמתלכלך כל הזמן. מאחר ואנחנו כל הזמן בתנועה היא פעילה במשך רוב שעות היום וצוברת זיעה ולחות ולכלוך שעלול לגרום ליבלות, שפשופים ופטריות. לכן, בכל מקלחת יש לדרוג לא רק לצחצח את האיברים החיוניים (אם אתם מבינים למה אנחנו מתכוונים) אלא גם את כפות הרגליים – עקבים, גב כף הרגל ובמיוחד בין האצבעות.
  2. להחליף גרביים
    כאשר אנחנו הולכים הרבה ומפעילים את הרגליים אנחנו לא תמיד שמים לב שהגרביים שלנו נרטבות מזיעה. מקרים כאלו יכולים לגרום לבעיות שונות כגון פטריות או הגברת הגירוי של ציפורן חודרנית. לכן, תמיד כדאי לשמור בתיק או במקום קרוב כלשהו זוג גרביים נוספים להחלפה (ואולי אפילו איזו שטיפה קצרה לפני).
  3. לכו יחפים
    הנעליים והגרביים הם לא המצאה כל כך ישנה, האדם משחר ההיסטוריה רגיל ללכת יחף. כף הרגל עם השנים הוגבלה למקום איחסון מאוד מצומצם שגרם לה לעיוותים קלים (בין הבעיות הידועות ביותר של הליכה שוטפת בנעליים הוא הפלטפוס – היעדר גשר בכף הרגל). הליכה יחפה יכולה לעזור מאוד לשיפור היציבה ולשמירה על בריאות כף הרגל.
  4. נעילת כפכפים במקלחות ציבוריות
    כן, כולם כבר יודעים שזו הדרך הנכונה להמנע ממחלות כאלו וכאלו בכף הרגל ועל אף שכולם יודעים זאת, חלקנו עדיין עושים זאת. אנא, אם אתם רוצים להימנע מהבעיות הסטנדרטיות והלא נעימות שמביאות לגירוד אינטנסיבי בכף הרגל אנחנו ממליצים בכל לשון של המלצה לנעול כפכפים כשאתם מתקלחים במקלחות ציבוריות – בינינו, זה גם די דוחה.
  5. מידת נעליים נכונה
    אם מידת הנעליים שלכם לוחצת מידי, אם אתם עושים ספורט שמצריך נעליים קטנות יתר על המידה השתדלו לטפל ברגליים שלכם ביתר שאת. וזכרו, גזירת ציפורניים בקו ישר ולא עגול יכולה למנוע את התפתחותה של ציפורן חודרנית.

Write a comment

Call Now Button דילוג לתוכן